zondag 27 juni 2010

Flowers

Diana van Quiltecke heeft een nieuwe BOM. Al een tijdje, maar eerst wilde ik geen nieuwe aangaan. Eerst kijken of ik alles wel bij kan houden. Maar dat lukt. En toen ik de garens ging kopen, bleken het Anchor nummers te zijn. En die verkopen ze hier in het dorp niet. Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en Diana gemaild of ze ook de DMC nummers wist. En ja, ik kreeg een heel lief mailtje terug met de juiste nummers. Dus voor de mensen die ook deze BOM wil volgen, maar ook alleen in DMC wil of kan borduren, volgt hier de nummers:
Diana of Quiltecke heeft een nieuwe BOM. At first I didn't want to start with a new one. I have to see if I could manage the current ones. But I did. Later when I was in the craftshop, I found out she used Anchor yarn. My mistake, I didn't read the information well. But Anchor is not in my local shop.
I decided to write Diana if she knew the DMC numbers as well. And I got a very nice mail back with the right numbers. So for all those who want to join this BOM, but only in DMC. Here are the DMC numbers:

Anchor Kleur                     DMC

 357   Donkerbruin / Dark brown  801
 255   Groen / Green             907
 306   Geel / Yellow             743
 976   Blauw / Blue              334
 339   Rood / Red                920


In plaats van de Quilters Blessings heb ik dus deel 1 en 2 van Flowers gemaakt. De kleuren zijn lekker vrolijk, precies wat je bij bloemen verwacht. Ik heb het patroon wel wat aangepast. Deels doordat ik een foutje maakte, en deels omdat mij dat mooier lijkt. Dit zijn mijn geborduurde blokjes.
Instead of the Quilters Blessings I made part 1 and 2 of Flowers. The colours are very happy and bright, exactly what you expect with flowers. I changed the pattern a bit. Partly because I made a mistake, and partly because I liked it more. These are my finished blocks.


In dit blokje paste ik het patroon aan én maakte ik een foutje. Volgens het patroon moet de bloem geapliceerd worden. Maar ik heb de stoffen nog niet bij elkaar gezocht. Dus ik besloot deze gewoon te borduren. En prompt maakte ik een blauwe bloem in plaats van een rode. Misschien haal ik het nog uit, maar een blauwe is ook heel mooi. Als ik de stoffen bij elkaar heb, zal ik het eens bekijken. Misschien ga ik het dan alsnog appliceren. Nadeel is dan wel dat het aparte hartje (eigen idee) van de bloem verdwijnt. En dat vind ik jammer.
In this block I changed the pattern ánd made a mistake. According to the pattern the flowers was appliced. But I didn't search for fabric yet. So I decided to stitch it. And then I took the wrong colour. Instead of the original red flower, I made a blue one. Maybe I'll change that. Maybe I am going to applice. But then the funne yellow heart of the flower will be gone. And I like that funny heart. Don't you?


In dit blokje heb ik voor de bloemblaadje wél de juiste kleur gekozen volgens het patroon. Ik heb alleen met 1 draadje gewerkt in plaats van 2. Op die manier worden ze wat teerder. Dit vond ik het leukste blokje van de drie om te maken. Het zou zomaar kunnen dat die ook nog eens ergens anders opduikt.
This block had the right colours. I only made the white flowers with 1 thread instead of 2. This way they became more delicate, exactly what I wanted. I liked this block the most of these three. It could be that it will show up in another design.

Wil je nog meedoen? Dat kan, kijk bij Quiltecke. Of klik op de button aan de rechterkant van mijn blog. Ook deel 1 en de instructies zijn nog te downloaden. Alles in het Duits, maar Diana heeft ook een Engelse vertaling gemaakt.
Do you want to join? That possible, look ate Quiltecke. Or click on the button in the sidebar at this blog. Even Part 1 and the instructions are still available. Everything in German, but Diana made an English translation too.

8 opmerkingen:

  1. wat leuk!! ik heb het ook opgeslagen ..komen er meer? als ik er aan toe komt ga ik misschien het ook maken:)
    Fijne zondag
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frisse kleurtjes, mooi hoor!

    Ik heb ook zo een handig schema liggen dat anchor omzet in DCM (want daar heb ik véél meer van !).

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit mooi en idd teer. Ik vind de kleur van de bloem wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Bietje , bedankt om langs te komen,

    ooo da ziet er friskes uit en zo'n zacht kleuren.
    Mooi genaaid hoor. En wat is een BOM ??

    We hebben idd nogal veel spullekes nodig om goed te kunnen uitzoeken wat er bijeen past voor 1 kaartje.
    Mijn dochter en ik hebben daarom al ons gerief bijeen gelegd, zodoende lijkt de hoop groter maar dit is echt nog niks.
    En we gaan niet elders met de hele mikmak hoor, das nie te doen.

    grts Susie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg! Heel mooie bloemen!!
    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Birgitte,
    Wat een mooie stitchery daar kan ik van genieten,de groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi! Als ik dit zo bij jou zie, moet ik toch maar eens eindelijk beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.