woensdag 18 augustus 2010

One Flower Wednesday, no Six Flowers

Vandaag kreeg ik wel zes bloemen met de post. Kijk eens.
Today I got six flowers with the mail. Look.
Ik had de give-away van Grietje gewonnen, de bloemenonderzetters. En ze zijn leuk. Precies in mijn favo-kleuren paars en lila. Stiekem had ik al geprobeerd om ze na te maken, zo leuk vond ik ze. Maar dat mislukte. Ik kwam niet goed uit bij de lussen en had het voorlopig aan de kant gelegd. Nu heb ik ze toch zo maar gewonnen! Fijn.
I won the give-away of Grietje, de flowercoasters. And they are zo beautiful. Just in my fav-colours purple and lilac. I tried to make them myself but did not succeed so far. So I put it aside for the moment. But now I've won them! Great.
Kijk ook even hoe schattig ze het ingepakt heeft. Het adreslabel was in de vorm van een bloem. En de onderzetters zaten in een plastic zakje dat dichtgebonden was met een heel dun roze strikje. Gewoon twee gaatjes in de bovenkant van het zakje en het lintje er door gehaald. Je moet er maar opkomen.
Look how gorgious she packed everything. The label on the envelop had the shape of a flower. And the coasters were in a plastic bag that was hold together with a tiny pink ribbon. Cute.
Op de plastic zak heeft ze een label getekend met "Van Grietje voor Birgitte". Zo'n leuk idee, dat ga ik onthouden.
On the plastic bag she paintje a label "From Grietje to Birgitte". So nice and what a brilliant idea. I will memorize this one.
Grietje heeft vandaag ook het patroon op haar blog gezet. Dus jullie kunnen er zelf een maken. Het is geen ingewikkeld patroon al zou ik met een ring beginnen. Ik ga er zeker nog een stel maken, onze familie- en vriendenkring is groot. En op een verjaardag wil iedereen natuurlijk het glas op zo'n onderzetter zetten.
Grietje posted the pattern on her blog today. Sorry it's only in Dutch, but if you compare the pattern with the picture, maybe you can make one yourself. Give it a try. The pattern is not so difficult although I would start with a magic ring.

This site is maybe helpful (http://www.breikraam.nl/breien-4.html). It has a translation of Dutch crochet and knitting words into German and English.

I am going to make more. Our family and friendscircle is big. And at a birthday everybody wants to put their glass on this coaster.
Waar het ook geschikt voor is, is een troontje voor mijn versie van Julius Grünling. Babsie van Babsie's Hook maakt heel leuke haakdingen. Je kunt haar het patroon van Julius vragen via de mail. Ook een gemakkelijk patroontje. Al had ik het hoofdje en lijfje bij de donkerpaarse omgedraaid. Zo lijkt het meer een muisje met dat spitse koppie.
It's also perfect as a little throne for my Julius Grünling. Babsie from Babsie's Hook makes cute crochetthings. You can ask her the pattern of Julius for free. Just mail her. Maybe she even has the pattern in English.
It's an easy one, well I accidently switched the head and body for the purple one. Now it looks more like a mouse.
Samen met de onderzetters van Grietjes lijkt het net alsof ze op een waterlelie zitten. Gezellig drijven en van het weer te genieten.
Together with the coasters from Grietjes it looks like they're sitting on a waterlillie. Floating and enjoying.

Nu heb ik wel een klein probleempje. De Grünlingen zijn eigenlijk té leuk. Mijn petekindje was gisteren hier en zag ze liggen op tafel. Zij wil er ook een, maar dan ik limegroen. En ik vrees dat haar vriendinnetjes straks jaloers zijn en er ook een willen. Gelukkig is het hier nog bijna 3 weken vakantie, en duurt het nog een tijdje voor ze de vriendinnetjes ziet . . .
Well, now I have a small problem. The Grünlingen are too cute. My Godchild was here yesterday. She saw the Grünlingen on the table and wanted one for herself in Limegreen. I think her friends will be jealous and want one too when they see him. Luckily over here we still have 3 weeks holiday, so it take a while befor she met her friends . . .
.

9 opmerkingen:

  1. Lucky You!!The coasters are really pretty!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha bofkont! Dat is een felicitatie waard! Prachtige onderzetters en de schaapjes zien er ook zóóó lief uit!
    Groetjes en tot....
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt mooie onderzetters gekregen !
    De grünlingen (??) zien er plezant uit en ik zou den ene z'n kop ook op den andere gezet hebben. Kwestie van met de kleurkes te spelen hé. :)
    Ze zien er braaf uit zo ;)

    groetjes Susie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Wat een schatjes! En wat een lieve schaapjes!
    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow...pretty coasters...let me see if i can try her pattern.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deine Grünlinge sind soooo süß geworden. Und die Farben sind klasse. Ich mag ihre Gesichter.
    Danke, dass ich mir das Foto nehmen durfte. Ich hab es schon in meinen Blog in meine Galerie gestellt.
    Viele liebe Grüße aus Deutschland
    Babsie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk dat ze voor jou zijn!Ik las het gisteren al bij grietje.
    groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Birgitte,

    leuke bloemenonderzetters, héél origineel en zo mooi ingepakt aangekregen, dat is altidj leuk hé!

    En jij weet nog wat doen tijdens je vakantie hihi.

    groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke prijs.
    Lijkt mij leuk om ze tehaken.

    De beestjes ook zo grappig en alles past zo mooi bij elkaar !!

    (((zwaaii)))... MM

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.