Pagina's

dinsdag 12 november 2013

Sonnensegel shawl

Op de blog van Jeanet van Blij dat ik brei, viel ik helemaal voor deze sjaal. En toen ze een pakketje aanbood met de juiste wol kon ik de verleiding niet weerstaan. Ik koos voor de groene variant.

Het is een erg verslavend patroon. In die zin dat ik iedere keer nog één streep wil breien. En een streep is 8 naalden effen groen en 4 naalden kleurverloop. En als je dan weet dat in iedere 2e groene naald er 2 steken bijkomen, dan kun je wel begrijpen dat die verleiding steeds meer tijd kost. Maar het is zo leuk en eenvoudig om te maken. 

Kijk op dit moment ben ik zó ver.


Het kleurverloop is goed. Ik ben bijna zo ver dat alle kleurtjes al een keer voorgekomen zijn. Maar nog steeds is er de uitdaging en nieuwsgierigheid, naar de volgende kleur in het kleurverloop. De bol met kleurverloop garen ligt ook op de foto.

Het groene is echt kermitgroen. Op de foto is het wat fletser. Dat garen bevat zijde en is superdun en superzacht. Heerlijk garen om mee te breien. Het glijdt lekker. Je moet zelfs oppassen dat het niet van de naalden afvliegt. Dit garen kwam in een streng. Het leek niet zo veel.

DH heeft het voor me opgehouden, zodat ik het kon oprollen tot een bol. Dat breit fijner. Al met al waren we bijna 2 uur zoet. Hij kreeg er spierpijn in zijn armen van. Arme man.

Jeanet vertelde op haar blog dat je voor een pompoen best veel garen over moest houden. Dus daar ben ik mee begonnen. De rest kan ik nu allemaal gebruiken voor de shawl.

Annemieke breit dezelfde shawl, maar dan in het blauw. Wat een totaal ander resultaat oplevert. We zijn het er beiden over eens dat het geen 'sjaal' is, maar een 'shawl'. Want zo pracht ontwerp dat draag je voor de sier en niet alleen voor de kou.



.

4 opmerkingen:

  1. Wat wordt ie mooi Birgitte! Ik kan helemaal begrijpen dat je steeds nóg een rand wilt doen, spannend hé die onthullingen van wol met kleurverloop. Slim om eerst de pompoen te doen. Nog veel plezier met deze 'verslaving'.
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van dit soort wol wordt ik altijd heel erg hebberig!! Veel plezier met breien en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.. knufzz....peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleuren. Natuurlijk jan je dan niet ophouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij wordt prachtig, maar meerder je niet teveel? Ik meen dat je in het deel van 8 pennen 2x2 steken moet meerderen en jij doet 4x2

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.