Pagina's

vrijdag 6 december 2013

Sonnensegel shawl

Annemieke breit dezelfde shawl als ik, maar dan in blauw. Op haar blog schreef ze dat de shawl in totaal 50 gemeleerde strepen zou tellen. En dat je dan 200 steken op de naald zou hebben. Zij was al over de helft, qua strepen en steken. Maar aangezien er regelmatig gemeerderd moet worden, worden de naalden steeds langer om te breien.

Bij mij lijken de bollen garen maar niet te slinken. Vooral het kermit-groene garen, het zijde-garen, slinkt niet. Het is echt dus, dus er zit veel op een bol. Dat merkte ik al met opwinden, er kwam geen einde aan.

Na Annemiekes gemeet, wilde ik ook mijn shawl eens meten. En dus kijken of ik ook over de helft was. Nou dat is inderdaad zo. Er staat nu 174 steken op de naald (zouden er in totaal 200 worden). Eigenlijk moet het een oneven getal zijn. Ik heb dus ergens te veel of te weinig gemeerderd. Eens kijken of ik dat in de volgende toer goed kan 'foetelen' (= valsspelen).

Ik heb nu 43 gekleurde strepen gebreid. Dus ik ben ook over de helft. Joepie, misschien is die toch voor de kerst af. Ik heb als doel hem dan te dragen als pronkstuk op prachtige zwarte kleding.


Nog 7 strepen te gaan. Ik ben benieuwd of het aantal gekleurde strepen klopt zoals Annemieke vertelde. Het lijkt dat er nog meer garen op mijn bol gekleurd garen zit. Hoe dan ook, ik wil het garen opmaken aan deze shawl, dan maar wat langer. Het wordt een wedstrijd tussen de 2 bollen, welke het eerste op zal zijn.

Welke bol is het eerste op denken jullie? In beide bollen zit een kartonnetje, maar het kartonnetje in het groene (heel dunne) garen is losser gevouwen.




PS: ik zie trouwens op haar blog dat we nog meer gemeen hebben als de shawl, we zijn even oud.
.





.

4 opmerkingen:

  1. Het wordt een prachtige sjaal. Hij zal heel mooi staan op zwarte kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook dit wordt een mooie shawl en ik denk toch dat je gekleurde bol het eerst op is.Succes en het zal mooi staan en je krijgt vast veel bewonderde complimenten.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij wordt prachtig.
    Deze week heb ik 'm ook op de pennen gezet. Heb een proeflapje/proefpuntje gebreid en dat zag er goed uit.
    Ik vraag me af of hij wel goed draagbaar zal zijn of dat je een hele dikke prop in je nek en over de schouders krijgt. Dan maar decoratief over een hangertje aan de kapstok, maar de sjaal zal er komen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt ie mooi! Inderdaad leuk om hem te combineren met zwarte kleding. Je krijgt de sjaal vast nog wel klaar voor de kerst, dan kan je er mooi mee 'pronken'.
    Ik denk dat de groene wol het eerste op is, die gebruik je toch het meest?
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.