Pagina's

maandag 19 december 2011

Kookboeken en give-away

Laatst vond ik twee oude kookboeken. Ik wist niet eens dat ik ze had en heb ze ongetwijfeld ooit van mijn moeder gekregen. Het zijn deze.



Het ene heet "Kookboek voor de grote keuken" en het andere is een uitgaven van de N.C.B. uit 1946. Dat grote keuken moet je echt heel letterlijk nemen. Als je de recepten ziet, weet je meteen wat in bedoel. Kijk maar wat je nodig hebt voor boerenkool met worst.


Het staat er echt: 300 kilogram aardappelen, 50 kilogram boerenkool, 5 kilogram vet en zout!!! Ik moet er niet aan denken al die aardappelen te schillen. Het bovenste kookboek heeft normalere recepten, gelukkig.

Macaronischotel kende ik wel, maar ik had nog nooit van vermicellischotel gehoord. Blijkbaar bestaat dat ook. Nou dan hebben jullie het recept nu ook. Succes er mee. Laat even weten als je het uitprobeert?

En dan de give-away. Hij is niet van mij, maar Carin van deze blog is klaar met haar borduurpatroon Vintage Christmas. En nou wil ze een van haar lezers ook gelukkig maken met dat patroon. Dit jaar kerst zul je niet meer halen, maar het volgend jaar moet het zeker af kunnen zijn.



.

4 opmerkingen:

  1. Misschien niet meer om uit te koken, maar wel erg leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die oude kookboeken. Het waren wel aardappel eters want als ik verhouding aardappels-groente zie...... Geniet van het doorbladeren en de oude gewoontes/recepten. Misschien kom je nog een groente tegen die uit gebruik is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gek op oude kookboeken, ik kook hier nog regelmatig uit het boek dat ik van mijn moeder kreeg en dat van eind de jaren 50 is. Heerlijk vind ik dat, de boter vervang ik wijselijk door olijfolie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn zo'n leuke boeken! Je kunt er niet zo heel veel mee, alleen je helemaal een bult lachen!! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.