Pagina's

woensdag 30 oktober 2013

Kleurtjes

Buiten kleurt de herfst de natuur in de mooiste kleurtjes. Het is duidelijk de herfst is qua kleur mijn favoriete seizoen. Prachtig.

Binnen moet ik zelf voor kleur zorgen. Gisteren wilde ik een klein borduurtje starten. Maar dan moet je natuurlijk wel eerst kijken of alle kleurtjes in mijn grote borduurdoos zitten. En die was een puinhoop. Ik had 2 dozen in gebruik en dan nog verschillende kleurtjes in allerlei bakjes voor projecten die onderhanden zijn. Dus eerst opschonen. En nu ziet het er zo uit.



Ik hoop dat bij jullie de kleuren net zo hard van het scherm afspatten als ze bij mij uit de doos springen. In het linkerbovenvakje zitten nog losse strengen. Dat was nodig, omdat anders de kaartjes omvallen. Er zitten te weinig kaartjes in dat vakje. 

Hoe doen jullie dat als in een vakje te weinig kleuren zitten om het helemaal vol te maken. Vul je dat op? Hoe dan? Of vul je het niet op? Bij mij gaan de kaartjes dan door het vakje zwerven en dat vind ik niet prettig.

TENSLOTTE
Dankjewel voor jullie leuke reacties op mijn Chateau Hexagon. Leuk dat je toch reageert, ondanks dat ik niet zo vaak meer een blogje schrijf. Een paar reacties verdienen een reactie van mij.

Lida: bedankt voor de tip om de koloniale knoop te gebruiken in plaats van de French Knot. Die ziet er een stuk steviger uit. Op Youtube vond ik een filmpje die het goed demonstreerde.

Anoniem jij vroeg naar een beschrijving van oma-met-rugpijn-speldenkussen. Die heb ik niet. Ik vond het plaatje ergens en vond het super leuk. Zeker omdat ik zelf toen last van mijn rug had. Maar de afbeelding is wel heel duidelijk, Dus met goed kijken en wat handigheid, kom je er zelf misschien ook wel achter. Succes.

Vandaag is ook DH jarig. We moeten beiden werken, maar vanavond gaan we gezellig samen op stap. Dat is ook weer (te) lang geleden. Maken jullie er ook een leuke dag van???





.

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi zo'n bak met alle kleuren overzichtelijk bij elkaar. Ik heb nog niet zoveel verschillende kleuren, dus bij mij zit alles nog in een plastic zak....zo'n grote bak is nog niets voor mij, maar ik ga wel eens nadenken over een mooie kleinere bak.
    Gefeliciteerd met DH en een fijne avond vanavond!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je DH. Mooi al die kleuren borduurzij. Ik doe gewoon een lapje in vakken met te weinig zij. Hoewel mijn vakjes zijn meestal te vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een keurige doos, en het zou qua kleurtjes, zo de mijne kunnen zijn... Gefeliciteerd met DH, fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ken ik heb zo 2 dozen, ik steek er lege cartonnetjes tussen als er plaats over is

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.