Pagina's

dinsdag 14 december 2010

Liefde

Hebben we dat niet allemaal nodig. December is traditioneel de maand van de liefde (vind ik). Een groep professionals vroeg kinderen van 4 tot 8 jaar wat liefde nou eigenlijk is. De antwoorden waren zo mooi, veel mooier dan een volwassene kan zeggen. Ik heb ze van een Engelstalige site, ze zijn dus door mij vertaald. De leukste heb ik er uit genomen. Lees en geniet maar mee.

Toen mijn oma artritis kreeg, kon ze niet meer voor over leunen en haar teennagels lakken. Dus doet mijn opa dat nu voortaan, zelfs nou hij zelf artritis aan zijn handen heeft, dat is liefde.
Rebbecca, 8 jaar

Als iemand van je houdt, is de manier waarop hij/zij jouw naam zegt heel anders. Je weet dan gewoon dat jouw naam veilig is in zijn/haar mond.
billy, 4 jaar
(Ik zal de naam billy voortaan ook heel anders uitspreken)

Liefde is als een meisje parfum op doet, en een jongen after shave, en dan gaan ze uit en besnuffelen elkaar.
Karl, 5 jaar

Liefde is als je uit eten gaat en je geeft iemand het meeste van jouw frietjes, zonder dat je er frietjes voor terug hoeft te krijgen.
Chrissie, 6 jaar

Liefde maakt je aan het lachen als je moe bent.
Terri, 4 jaar
(een heel diepe gedachte voor een 4-jarige)

Liefde is als je de hele tijd kust. En als je moe bent van het kussen, wil je nog steeds bij elkaar zijn en praten. Mijn mamma en pappa zijn zo. Het is afschuwelijk als ze kussen.
Emily, 8 jaar

Liefde is wat in de kamer is als het Kerstmis is en je stopt met kadootjes uitpakken en je begint te luisteren.
bobby, 7 jaar

Liefde is als je een jongen verteld dat je zij shirt zo leuk vindt, en dat hij dat dan iedere dag draagt.
noelle, 7 jaar
(dat zorgt voor hele oude, dierbare herinneringen bij mij)

Liefde is als een puppy je gezicht likt, zelfs al je hem de hele dag alleen gelaten hebt.
Mary Ann, 4 jaar

Ik weet dat mijn zus van mij houdt, want ze geeft me al haar oude kleren, en moet dan zelf nieuwe gaan kopen.
Lauren, 4 jaar
(of zou ze gewoon een koopzieke zus hebben)

Als je van iemand houdt, gaan je wimpers op en neer en komen er kleine sterretjes uit je.
Karen, 7 jaar
(zij heeft te veel tekenfilms gezien)

Je moet nooit `Ik houd van jou` zeggen, alleen als je het echt meent. En als je het echt meent, dan moet je het heeeeeeel vaak zeggen, want mensen zijn vergeetachtig.
Jessica, 8 jaar
(ik kan het ook nooit genoeg horen)

Wat doen wij volwassenen dan moeilijk om onze liefde uit te drukken aan onze dierbaren.

Veel liefde van mij voor jullie allemaal.
.

7 opmerkingen:

  1. Laat ik dan de eerste zijn die zegt dat ik van je hou! Ik ken je alleen van je blog, maar tussen de regels kan je soms meer lezen. Inderdaad zeggen we te weinig dat we van anderen houden.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie uitspraken. Van mij ook voor jou veel liefde en ik hoop dat er in de hele wereld veel meer liefde komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend lief allemaal, zo kan het ook,veel liefs toegewenst Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is altijd geweldig hoe kinderen zich uitdrukken, recht uit hun hart. Ook voor jou hoop ik dat je veel liefde mag ervaren en wij er nog eens extra bij stilstaan in deze kersttijd. Veel liefs en groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En een beetje liefde terug van mij voor jou. Ik ben je niet vergeten hoor! Moet nog steeds aan je recept beginnen ;o) maar heb het nog steeds in mijn mailbox staan. Wie wat bewaard! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liefde is als een zonnestraaltje. Ik stuur je in gedachten een zonnestraaltje.
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief, ik krijg het er helemaal warm van!

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.