Pagina's

maandag 25 maart 2013

Probeer- en doedag

Gisteren was bij ons in de buurt een probeer- en doedag, georganiseerd door Cassandra. En alhoewel ik er heel dicht in de buurt woon, had ik de aankondiging gewoon gemist. Ik moest op de blog van Aart lezen dat hij een doorlopende demonstratie zou geven. 
En natuurlijk wilde ik die leuke gozer wel eens een handje geven. Dus afspraak gemaakt en op naar Castenray.

Ik had mijn fototoestel vergeten, dus geen foto van Bietje en Aart. Maar wat was het leuk om hem te ontmoeten. Zijn werk is abstract en daar houd ik wel van, maar in mijn eigen werk ben ik daar nog niet aan toe.Ontbreek me eigenlijk aan lef (en tijd). Maar toen hij wat kleine demonstraties liet zien, en er bij vertelde hoe en wat. Toen ging het wel kriebelen. 
Wat zijn er leuke dingen mee te maken. Je moet eigenlijk gewoon proberen. En vooral je ogen open houden en materiaal met andere ogen bekijken. In de trand van hoe kan ik dat gebruiken, en als ik het zo eens doe. Al pratende kreeg ik steeds ideeën, die Aart soms ook nog niet uitgeprobeerd had. Leuk!!!

En uiteraard heb ik er wat gekocht, maar dat laat ik later zien. Dan vertel ik ook meteen waarom dat ik dat later moet laten zien.

Nu wil ik jullie mee laten lekkeren met de traktatie die ik voor DH maakt. Hij ging niet mee, omdat hij de belastingaangifte wilde afmaken. En daarom verwende ik hem maar een beetje met lekkere wafels.


Toen wij trouwden hebben alle gasten hun favoriete recept ingestuurd. Daar is een kookboek van gemaakt waar wij nog regelmatig uit genieten. Dit recept komt van een vriend van DH. Samen gingen ze vaak met hun 4x4 jeep rijden. Vandaar de naam van het recept en het kleine autootje op de wafels in het recept.


Ik deed er ook een scheutje cognac in. En omdat ik alleen die fles vond, echte Franse cognac. Mijn moeder zou dat hartstikke zonde vinden. Maar ja, lekker was het wel. 


En 's avonds aten we nog steeds van de heerlijke wafels. Nu had ik het keurig aangekleed. Wafels met vers geklopte slagroom. En voor ieder een klein pannetje met warme kersen. Jummie.



Geniet maar even mee.


.

3 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n demonstratie van Arrt. Heerlijke wafels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk om Aart bezig te zien, je wafels zien er erg lekker uit.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk wafels met kersen en slagroom! leuk dat je Aart ontmoette.
    groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.