Pagina's

donderdag 14 maart 2013

Vier jaar

Laatst was ik bij een tante, een zus van mijn vader.
Voor mijn andere hobby, genealogie / stamboomonderzoek, was ik op zoek naar oude foto's. En zij had er ook nog eentje van mij, die ik zelf niet had. En ze was ook nog zo lief om hem aan mij te geven. Dankjewel tante G.


Kijk dit is hem. Het is een foto van een foto, dus niet erg scherp. Ik had geen zin om de scanner tevoorschijn te halen.
Ik denk dat ik op de foto een jaar of 3-4 ben. Dus de foto is uit het begin van de jaren 70. De ukkepuk met de blonde vlechtjes, dat ben ik dus. De grote dame er naast is tante G. We gaan samen naar de kermis in het dorp. Naar de carrousel. Oh, wat was ik daar dol op. En mijn moeder durfde er niet op, ze werd misselijk. Dus als tante G. of mijn stoere oudste neef M. in de buurt waren, vloog ik op hun af. En moesten ze met mij naar de carrousel. 

Bij de kermis stond ook een fotograaf die altijd foto's maakte en zo wat probeerde bij te verdienen. Gebeurt dat tegenwoordig nog? Ik zie ze niet meer. Voor die man had ik helemaal geen aandacht, ook dat is duidelijk te zien. Waarschijnlijk was de carrousel al in mijn blikveld.

Hoe zagen jullie er uit, toen jullie een jaar of vier waren? Lijkt me leuk als iedereen een foto van zichzelf opzoekt en een verhaaltje bij verteld. Net zoals dat een tijdje terug van de 21-jarigen gedaan werd. Dus zoek die oude foto-albums weer op.




.

6 opmerkingen:

  1. Een leuke foto en wat een tijdsbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto Birgitte, minijurk en getoupeerd haar,grappig. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto. Mooie vlechtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je poezelige knietjes ;-)
    Moet morgen 2 dagen naar de beurs, kijk dan is naar foto ....
    Liefs Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat leuk. Ik doe ook wat genealogie van mijn familie. Al een paar maandjes niets aan gedaan maar heel leuk om te doen. En wat een leuk meisje op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die oude foto's. Waar is dit? Ik kom uit Geleen, maar woon in Griekenland. Ik kwam op je blog omdat ook ik het reizend boek The Devil's Puzzle toegestuurd heb gekregen. Ik heb er een foto van op mijn blog gezet.
    Groetjes Ada

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.