Pagina's

dinsdag 4 februari 2014

Oud ?????

De laatste tijd lees ik steeds meer berichten op blogs dat mensen aan een leesbril moeten. Of misschien vallen ze me nu meer op. Ik heb er zelf ook een. Ik schreef er een tijdje terug over. 

Het is een witte bril en sinds ik die bril heb, vind ik mijn gezicht zo bleek. Eerst dacht ik dat het aan de winter lag, dan is niemand echt bruin (zonder wintersport), zeker bleekscheet Bietje niet. Maar die bril geen ook niet echt kleur aan mijn gezicht. En ik was een gekleurde bril gewend. Dus ben ik mijn ogen wat meer gaan benadrukken met make-up.

En dat heb je dus een spiegeltje nodig en kijk je daar in. Sterker nog, dat spiegeltje zit best dicht bij je gezicht. Dus alle rimpels komen vol in het zicht. Die schattige rimpeltjes rond mijn ogen waren natuurlijk lachrimpels. Ik heb altijd gezegd dat ik daar eerst rimpels kreeg. Ik lach namelijk graag en veel. Maar die kleine walletjes onder mijn ogen dan? Die kan ik toch niet schattig meer noemen.


En een beetje te veel huid onder mijn kin dan? En de huid is ook niet meer zo strak en effen als ik gedacht had. Ook in mijn voorhoofd zie ik de zorgen van de afgelopen jaren terug. En schrik, is dat een grijze haar? De kapper heeft toch altijd gezegd dat mensen met mijn haarkleur niet of nauwelijks grijs worden. Bovendien zit het ook niet in onze familie. Mijn ooms en tantes van 70-80 zijn nog steeds blond en niet grijs. Oh, nee, een blonde. 

Ik heb midden-donker-blond haar van mezelf. En al een paar jaar laat ik er highlights én lowlights in zetten. Ofwel lichten én donkere punten. Grijs valt dan helemaal niet meer op.

Je begrijpt dat ik maar niet meer met mijn nieuwe bril voor de grote spiegel ben gaan staan. Want dan zou dit blogje nog véél langer worden. Het is gewoon zo dat ik 45 jaar ben, over twee weken zelfs 46. En dan schijnt je lichaam het beste gehad te hebben. Uiterlijk dan, want innerlijk is wat anders. 


En aangezien mijn DH (gelukkig) van me houdt zoals ik ben, maar vooral van mijn innerlijk. Bent ik een gelukkig mens. En dat gezicht...... ach, dat zie ik alleen als ik in de spiegel kijk. En zonder bril ziet het er allemaal nog strak uit.





.


3 opmerkingen:

  1. Oh, zó herkenbaar ;-)
    Nu is het bij mij al zover dat ik een vergrootspiegel nodig heb om me op te maken, slik, dan is alles helemaal duidelijk te zien ;-)
    Maar gelukkig komt inderdaad samen met de rimpels de wijsheid dat uiterlijk er niet toe doet, het gaat immers om het innerlijke?! (of is dat het excuus op onze leeftijd, ha, ha)
    Hoe dan ook, een hele fijne dag toegewenst en dank voor dit mooie berichtje.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tijd ben ik alweer voorbij. Ik heb me er bij neergelegd dat alles minder wordt qua uiterlijk. Maar ik ben dan ook wel een stuk ouder. 68 alweer. En zeer tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig stukje, je kon het over mij hebben, haha, ik heb dit weekend net gemerkt dat ik 1 cm korter ben dan vroeger (ik ben nu 54) Help ik krimp!!....maar gelukkig lees ik een troostrijk stukje hier over het innerlijk....

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.