Pagina's

maandag 24 februari 2014

Randjes

Een tijdje terug ben ik opnieuw begonnen met de CAL, nu met andere kleuren en ander soort garen. Ik wilde tóch een deken haken. Van de oude kleuren (wit, blauw, paars) maak ik een (of meerdere kussens). En de nieuwe wordt dus een deken. De nieuwe bolletjes zijn ook een stuk zachter. Het lijkt wel zijde, ook al is het dat zeker niet.

Intussen ben ik ook helemaal bij. Kijk maar.


Degenen die ook mee haken zullen we direct zien dat ik wel wat veranderd heb.De stersteek zit er nl. niet in. Ik heb die diverse malen gehaakt, op verschillende manieren, en met verschillende naalddiktes. Maar iedere keer werd het veel te strak en trok de hele deken centimeters naar binnen. Uiteindelijk heb ik deze steek eruit gelaten. In plaats daarvan heb ik deze hartjessteek gemaakt. Al zie ik niet direct hartjes erin.

Op de foto zie je die in de bovenste helft. Roomwit met donkerbruine binnenkant, Net onder de grannies. 

En ook boven de grannies heb ik wat veranderd. De grannies maakten het ding wel erg wijd. Dus in de bovenste rand heb ik de stokjes en halve stokjes omgedraaid. Ik begon met halve stokjes om de boel weer wat in het gareel te krijgen. En daarna stokjes. 

De kleurtjes zijn in het echt natuurlijk veel sprankelender. De deken-in-wording ligt op de foto in de schaduw. De foto in de zon gaf rare onnatuurlijke schaduwen, vandaar. De volgende keer probeer ik de kleuren wat beter op de foto te krijgen. Beloofd.




.

1 opmerking:

  1. Het is weer een mooie kleurencombinatie! Slim van je om de patronen aan te passen naar je eigen wens, je bent nu vast meer tevreden én je hebt een unieke deken!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.