Pagina's

dinsdag 12 oktober 2010

Aha-Erlebnis, deel 2

Gisteren was het dus tijd voor ons Aha-Erlebnis. De rit er naar toe (met auto) ging goed. We wisten dat de A2 ergens afgesloten was, dus we namen een andere route. Vlakbij de Heineken Music Hall zagen we vliegtuigen in de lucht. Het is natuurlijk ook leuk om op Schiphol naar de vliegtuigen te kijken.

Uiteindelijk besloten we toch eerst de auto in de buurt van de HMH te zetten. Daar eens rond te kijken en misschien daarna naar de binnenstad van Amsterdam óf naar Schiphol. Uiteindelijk bleven we in de buurt van de HMH en Arena rondhangen. Er was genoeg te bekijken, genoeg winkels, genoeg mensen. Alleen al met mensen kijken kunnen we ons wel vermaken. Het weer was prachtig, dus lekker buiten op het plein mensen kijken. Niet dat er bij ons geen bijzondere exemplaren te bewonderen zijn, maar in Amsterdam zijn ze natuurlijk anders.

Ik vond het erg jammer dat ik mijn fototoestel niet mee had. Zeker toen bleek dat bij de controle in de HMH helemaal niet naar fototoestellen gekeken werd, alleen of je drinken (en dan met name in een blikje) bij je had. JAMMER !!!
Ik kan dus geen eigen foto's laten zien. De foto bij dit berichtje heb ik van de site van de Heineken Music Hall gehaald.

Maar goed. Toen we gegeten hadden stond er al een flinke rij. Hemeltje, en wij wilden nog wel een zitplaats (ouwe lui he?). Alles kwam goed, en we zaten lekker riant op de tribune, in het midden met een goede blik op het podium. Het voorprogramma was goed. Maar daar kwamen we niet voor. De hoofdact was natuurlijk beter. Heerlijke avond gehad. Prachtige muziek. Jammer dat het hun afscheidstournee was. Op 4 december a.s. geven ze in Oslo hun laatste concert. We hebben ze dus net op tijd gezien.

En over het openbaar vervoer en de OV-chipkaart. Ik weet dus nog steeds niet hoe dat werkt. Volgende week heeft DH ook vakantie, net als ik. En dan willen we nog een dagje met de trein weg. Dus dan misschien meer.

Oh, ja, en voor ik het vergeet. Wendy heeft een give-away. Kijk maar eens hier.

5 opmerkingen:

  1. Leuk uitje gehad. Ik weet ook nog niet hoe die OV-chipkaart werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar jullie tripje volgende week met de ov kaart. Heb ook nog een andere vraag. Kun jij me helpen met de link naar Google Translate. Krijg het niet voor elkaar om hem op de site te krijgen. groetjes, Patty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genieten zo'n concert! Succes met de OV kaart, moet er zelf ook nog eentje aanvragen.
    Lieve groet, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grinnik, praat me niet over die nieuwe kaart, wat is dat een ellende, ik heb 1 maal gebruik er van kunnen maken, en hij sloeg meteen op hol
    Veel plezier met je volgende trip
    Fijn weekeinden. en je zit in de bak, veel succes.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vroeger fan van Aha gemist is wel heerlijke muziek. Die chipkaart werkt eigenlijk heel handig, heb begin oktober ermee gereist en helemaal geen probleem ermee gehad. Alleen even opletten op het aan en afmelden.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.