Pagina's

woensdag 6 oktober 2010

Zonsopkomst

Afgelopen zondag zou het goed weer worden. Ik was al heel vroeg wakker en rond 6 uur 's morgens op. Het was nog donker, maar de dageraad was al zichtbaar. Het fototoestel lag in de buurt en ik besloot een aantal foto's te maken van de zonsopkomst in verschillende stadia.

Dit is de eerste, genomen om 06.17 uur. Prachtige blauwe hemel, met een licht stukje waar de zon zich achter verscholen houdt.


Deze is van 06.46 uur. Het is al stukken lichter, maar de kleuren zijn minder intens geworden. Het is nog bewolkt en de zon houdt zich schuil. Ze is niet te zien.

Dan wordt het 07.37 uur. Waar is de zon !!!!!! Het is hartstikke bewolkt, wordt het wel zo'n mooie zondag als al die weermannen en -vrouwen voorspelden???

Eindelijk is daar de zon. Het is inmiddels al 10 uur in de morgen. Het is lastig fotograferen tegen het licht in. Ik heb binnen gefotografeerd, buiten werden alle foto's overbelicht. Maar binnen zie je nog wel wat, en ook mijn toestel dat in de raam reflecteerd.

Het was een beetje een slow start, maar het werd inderdaad een prachtige en zonnige dag.
.

3 opmerkingen:

  1. Zo wat ben jij vroeg op zondag ochtend!Maar de foto's zijn prachtig!
    groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, dank je wel en tot...Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's. Het loont om zo vroeg op te staan.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.