Pagina's

zaterdag 27 februari 2010

Blauw

Vandaag is het weer de 27e, dus blauwdag. Ik heb niet zo veel met blauw, maar ik heb toch nog wat blauws gevonden. Kijk maar.

De deuren aan de voorkant van ons huis zijn blauw geschilderd, net als de grote garagedeur. We wilden een duidelijke kleur voor het hout aan de voorkant. Onze buurman had al voor rood gekozen. Dus werd het voor ons groen of blauw. Dit keer had DH de doorslag en werd het dus blauw.
Ik ben er wel blij mee, want het geeft ons huis zo'n frisse kleur. Bovendien is ons huisnummer bordje ook zo'n blauw tegeltje.

Maar kom snel binnen, want op dit moment regent het pijpestelen hier.
Onze hal is erg klein, eigenlijk een halletje dus. Bij binnenkomst zie je aan de linkerkant dit schilderij. Het is een aquarel met drie dolfijnen die uit de zee opspringen. Gekregen van twee dierbare vriendinnen, die wisten dat ik deze dieren erg bewonder. Uiteraard in blauw.
Jaren terug ben ik in Seaworld geweest. Daar had je de mogelijkheid om met dolfijnen te zwemmen, maar dat moest lang van te voren gereserveerd worden, en dat wist ik niet. Je kon er wel dolfijnen aaien en dat heb ik wel gedaan. Hun vel voelt apart aan, een beetje zoals een natte zeem. Glad en toch wat weerstand. Fijn gevoel.

Aan de andere kant in onze hal, pardon, ons halletje, staat een kastje. In dat kastje wordt vanalles bewaard, maar daar gaat het nu niet om. Op het kastje staat 2 keramieken werkstukken. Een vierkante schaal en een elipsvormige vaas. Beide redelijk unieke stukken.
Ik was eerder raadslid in onze gemeente en bij het afscheid kregen de raadsleden deze werken. De opdruk is naar een schilderij van De Peel.

En als je dan in de kamer komt, liggen er nu (o.a.) deze lapjes op tafel. Hopenlijk heb ik vanmiddag tijd om er in te snijden en wat van te maken. Ik zeg nog lekker niet wat. Overigens heb ik er ook nog andere lapjes bij nodig, maar die waren niet blauw. Dus heb ik ze tijdelijk aan de kant gelegd.

Bovenop de grote lap ligt een pakje zakdoekjes. Deze tref je nu overal in huis aan. Gelukkig wel nog schoon. Veel verkouden mensen in ons huis op dit moment, dus veel zakdoekjes.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Birgitte, Wat leuk dat je even op mijn weblog was en een berichtje achterliet. Natuurlijk was ik gelijk benieuwd naar jouw weblog, dus heb hier even gezellig rondgekeken en gelezen. Leuk weblog heb je!
    Die blauwe golf is nieuw voor me; wie weet ga ik daar ook wel aan mee doen. Blauw is best wel mijn kleur, dus dat is op zich al een goede reden. Wat een mooie blauwe stofjes heb je op tafel liggen; ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken. In elk geval: succes ermee!

    groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij woon je in een kleurrijke straat! :-))) Niet van blauw houden en tóch nog blauwe dingen thuis vinden, hahahahaha! Leuk! Dank je wel voor je update!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kleur voor de voordeur, heel wat frisser dan donker groen zoals het hier moet zijn! Prachtige aquarel en die stofjes zijn ook al weer beeldschoon! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.