Pagina's

zaterdag 14 mei 2011

Fin de Siècle

Zo ben ik een paar dagen niet in blog-land, ligt het er gewoon uit. Dus zelf heb ik niets gemist, maar andere blijkbaar des te meer. 
Ik bedacht me dat ik jullie blok 5 van Fin de Siècle nog niet helemaal klaar heb laten zien. Dus hier is ie in volle glorie.


Ik ben helemaal blij dat dit het centrale gedeelte van de quilt wordt. Dit is zonder meer het mooiste blok tot nu toe. Kijk ook eens naar de details. Zoals van de Eiffeltoren.


Kun je nu begrijpen waarom ik het idee heb dat ik deze weer opnieuw gebouwd he? En dan heb ik hem nog niet eens zo gedetailleerd gemaakt als het patroon eigenlijk is. Ik vond het garen er veel te dik voor. Met gewoon naaigaren zou dat wel mooi geworden zijn. Ik heb de lange overspanningen zoveel mogelijk proberen te weven. Zelf vind ik het goed gelukt.
Maar kijk ook eens naar andere details, zoals dit...


Het ronde ding is het reuzenrad dat in Parijs stond bij de Wereldtentoonstelling, zo'n eeuw geleden. Ernaast een kerktoren(tje), huisjes, straatlampjes. Super mooi ontworpen.

En als je je soms afvraagt hoe het staat met blok 2. Dat ziet er op het moment zo uit.


Ik heb het op moederdag meegenomen naar mijn moeder. Zij kon me precies vertellen waar ik de fout in ben gegaan. Dus meteen een tornmesje gepakt. En toen ik naar huis ging, lag het blok in deze delen in de tas. Hopenlijk heb ik dit weekend de tijd om het weer aan elkaar te zetten. En dan goed natuurlijk. Als ik daarmee klaar en zal ik een foto maken van alle blokken bij elkaar. Ik kan me nu al verheugen over hoe dat er uit zal zien. Ik ben namelijk nog steeds vreselijk verliefd op deze blokken. Mmmmmm.....

.

9 opmerkingen:

  1. het ziet er werkelijk prachtig uit, wat een werk! ik zou zó graag willen borduren, maar kan er echt niks van:)
    succes dit weekend met het in elkaar zetten, misschien lekker buiten in het zonnetje, heb je in elk geval goed licht:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi blokje.ziet er nogal veel werk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je blok 5 is prachtig. Succes met je losgetornde blok en ik ben ook heel benieuwd naar alle blokken bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In één woord: PRACHTIG..
    Het is gewoon een kunstwerkje om te zien!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Birgitte,

    Mooi blokje en inderdaad met veel leuke details erop ség!
    benieuwd naar blokje 2 nu hoor :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Birgitte, ik ben zeer onder de indruk van de mooie creaties die je maakt met stof in een woord geweldig. Ben volger geworden bij jou en kom zeker vaker kijken. Dit werkje van de eifeltoren echt schitterend ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

    Groetjes Scrapfanaat Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai Bietje ! Dit is mooi !!
    En idd de details moeten echt van dichtbij bezien worden
    want je hebt er je werk van gemaakt !

    Mercikes voor je gelukwensen hé :)

    PS, ja met da ' bloggedoe ' ben ik de helft van mijn reacties kwijt .. snif ..

    Nog een prettige week verder !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vertrek pas achter 3 weken op vakantie, maar wil nu geen plantjes meer kopen, omdat ik dan ook weer iemand moet vinden die ze water komt geven:) ennuh, natuurlijk weer naar schotland, we hebben weer een heel bijzondere route uitgestippeld!

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.