Pagina's

zondag 3 februari 2013

2013 versus 1913

Misschien hebben jullie wel in de gaten dat ik erg van geschiedenis houd, en zeker van plaatselijke geschiedenis. Een tijdje terug zag ik een blog waarin een Annemarie uit 2013 brieven schrijft aan haar overgrootmoeder Plonia uit 1913. En nog antwoord krijgt ook!!!

Zo leuk. Beiden kijken natuurlijk raar tegen elkaars wereld aan. Je beseft daardoor zelf ook dat er veel veranderd is. Maar nog leuker, je krijgt een inkijkje in het leven van 100 jaar terug. Plonia is momenteel zwanger en bijna uitgeteld. (kijk op Ploniahoeve.com om mee te lezen)

Deze blog is genomineerd voor de geschiedenisprijs. Ik heb al gestemd op hen, ze verdienen het om te winnen. Willen jullie ook op hen stemmen??? 
Dan kan via deze link.

En als mijn aanmoediging niet genoeg is, Plonia stelt een borrel of een advocaatje beschikbaar aan ALLE stemmers. Je moet het wel even in 1913 ophalen...

(foto geleend van Ploniahoeve.com)

.

7 opmerkingen:

  1. Ach ja, een advocaatje met slagroom. Dronk mijn oma altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben ook dol op geschiedenis. ga zeker een kijkje nemen op de site. thanx. knufzzzzz.....peebee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om zo geschiedenis te beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk blog, dank voor de tip. Ik ga het volgen en heb er meteen op gestemd. Ook ik ben dol op geschiedenis, wereld geschiedenis, landelijk, regionaal en plaatselijk. Wie het wil zien kan overal historie in ontdekken. Deze briefvorm vind ik erg origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat jij ook reclame maakt voor dit blog... het verdiend zeker een prijs! Groeten Annemieke
    http://quiltsvankippetje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De site bekeken en zeer terecht dat je hier de aandacht op vestigt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O dat brengt me even terug in de tijd naar mijn Oma, heerlijk advocaatje ik neem het nog wel eens als ik in Holland ben
    En wat een leuk blog
    Fijne maandag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.