Pagina's

zondag 17 februari 2013

Molentjes

Weten jullie nog dat ik een tijdje geleden een charmpack gewonnen heb? Cinnamon Spices van Blackwork Designs voor Moda? Een serie prachtige stofjes. Kijk maar.

Foto komt van site van Moda

Van Gonny had ik het patroonje van de molentjes gekregen en ik dacht dat dit heel geschikt was voor deze charmpack. Uit een lapje kreeg ik precies 4 wiekjes en dan had ik nog een vierkant stukje over. Die bewaarde ik ook, je weet maar nooit.

Het patroon is even puzzelen hoe het aan elkaar moet, maar als je het doorhebt, dan is het geweldig leuk om te doen. De rand maakte ik van gewoon cremekleurig stof. En zo ziet het er uit.


Kijk mijn narcisjes staan er ook nog op. Het patroon van de molentjes is goed te zien. Eigenlijk is het maar een figuurtje, je hebt er dus ook maar een malletje voor nodig. Een leuk patroon hoeft zeker niet moeilijk te zijn.

Detail van de molentjes

 Het 'moeilijkste' is eigenlijk de verdeling van de verschillende kleurtjes over het geheel. Maar dat is nou wat ik eigenlijk misschien wel het leukste van quilten vind. Ik vertelde al dat er van ieder lapje een vierkantje overbleef, en die wilde ik ook opgebruiken. Dus knipte ik ze echt vierkant en naaide ze aan elkaar.


Het was genoeg voor precies 4 rijen met deze vierkantjes. Die zet ik nog aan de grote vierkante molenlap. Op de hoeken komen dan grotere creme vierkanten. Ik wil er dan nog een creme rijen tussen zetten, zodat het geheel wat groter wordt.

Voor de achterkant kocht ik op Texel stof. Oh, ja, dat hebben jullie nog niet gezien he? Nou het is prachtige geruite stof. Ik had mijn molentjes niet mee, maar de kleur past goed. Goed timmermansoog he?

Het geheel is groot genoeg voor een tafelkleedje. Maar ik wil de achterkant ook leuk maken, zodat het aan twee kanten te gebruiken is. Hebben jullie daar nog tips voor? Van de lapjes van de voorkant heb ik niet meer over, maar van de cremestof nog wel.

Ben benieuwd naar jullie ideeën.



.



12 opmerkingen:

  1. Dat ziet er mooi uit Bietje
    je brengt me meteen op een idee
    Fijne zondag gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk is het geworden. Wat je toch allemaal uit kleine lapjes kunt halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is mooi aan het worden. Een idee voor de achterkant zodat je alle twee de kanten kunt gebruiken? Dat zal lastig zijn... Hoe wil je het quilten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk quiltje, leuk patroon ;-) en zeker heel mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Hoe groot is t ie geworden van één charmpak?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er in elk geval al wel leuk uit! Misschien een leuke applicatie op de achterkant?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk patroon.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor, die molentjes, en de achterkant stof is ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmmhhhh...molentjes... erg schattig ! Mijn verlangende quilterhart komt op ideeen, maar ik moet streng zijn...eerst mijn projecten af ;-)
    Cremekleurige molentjes op de achterkant appliceren ???
    Liefs Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf patroon zeg, die molentjes! En de stof voor de achterkant past er echt heel goed bij. Ik zou hem doorquilten en de achterkant niet appliceren...

    groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.