Pagina's

woensdag 13 februari 2013

Texel, deel 1

Het was een beetje stil hier. Er stonden wel wat blogjes gepland en klaar voor jullie, maar mijn eigen belevenissen kwamen niet aan bod. Dat had een aantal oorzaken. Een er van was dat DH en ik de carnaval ontvlucht waren en lekker op Texel gingen uitwaaien. Althans dat was de bedoeling.

Dus zaterdag op naar Texel. Onderweg begon het te sneeuwen en het rijden was niet echt fijn. De vlokken werden steeds dikker. Maar uiteindelijk bereikten we toch de boot in Den Helder. De overtocht ging echt snel. En op Texel zelf scheen de zon, heerlijk.


Er lag nog wel sneeuw, maar de lucht was open en het zonnetje deed haar best. Omdat we nog niet in het hotel konden zijn we Den Burg maar gaan verkennen. En uiteraard had ik me goed voorbereid en had ik opgezocht of er quiltwinkels waren. Jawel, 2 in Den Burg. Vandaag was ik bij De Witte Engel. Een ruime winkel met ontzettend veel op handwerk/knutsel gebied. Heerlijk rondkijken. Zelfs voor DH. Ik heb me ingehouden. Ik heb er 2 lapjes gekocht. Oh ja, en ook nog drie bolletjes garen voor een vestje dat ik aan het breien was. Maar waar ik eigenlijk te weinig voor had gekocht. En nee, het kleurverschil ga je niet zien. Het blog je over het vestje volgt later.

Ons Hotel lag in De Koog. Eigenlijk het jongeren-walhalla op Texel. Dat kon je al zien als je door de dorpsstraat loopt. Een en al café. We wilden wat gaan eten en het viel ons op dat er giga-veel steakhouses of grillhouses in De Koog waren. We hebben bijna geen ander restaurant gezien. Maar wel lekker gegeten in een Argentijns/Mexicaans restaurant. 

(wordt vervolgd)


.


6 opmerkingen:

  1. Heerlijk er even tussenuit.Zolang jullie je nog jong van hart voelt,dan pas je je daar wel tussen toch?
    Ben benieuwd naar je vestje en die winkel.....
    Heb je viltlapjes og stoflapjes gekocht?
    gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima plek om lekker uit te waaien en lekker rustig om deze tijd van het jaar!
    Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een leuke uitwaaiplek. nog een fijne dag. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zo'n paar daagjes lekker uitwaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker genieten! Mag ik de volgende keer jullie koffer dragen??? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.