Pagina's

woensdag 10 juli 2013

Het gonst van de stilte

Hallo allemaal,
Daar ben ik weer. Het was lang stil op mijn blog, maar dat had zijn redenen.
En eigenlijk gonste het van de stilte, want handwerken, dat deed ik wel. Ik liet jullie alleen niets zien, omdat ik de puf niet had om te bloggen.

Wat heb ik dan allemaal gedaan? Nou de BOM Houses van Quiltecke bijgewerkt. Ik heb ook de stofjes van haar besteld. Die kleurtjes waren zó leuk.

Kijk dit is het eerste blok.



Het ontwerp had geen rood dak van stof, maar een stitchlijntje. Ik vond een echt rood dak met witte stippen leuker, vandaar mijn rode dak met witte stippen.


Dit is het tweede blok. Ik heb geen idee waarom die op zijn kant ligt. Het origineel op mijn PC staat gewoon rechtop. Ook hier heb ik wat stof toegevoegd, het hartje boven de deur. Nu er meer blokken klaar zijn, is dit huisje wat witjes. Ik zit er over te denken om ook de deur van bruin stof te maken, voor wat meer tegenwicht. Wat vinden jullie?




 Blok drie HOME. Ook dit is gedraaid, maar de letters staan wel in de goede volgorde. Op het blog van Quiltecke stond een versie van iemand (weet de naam niet meer), die het hart opgevuld had met harlekijnruitjes. En dat vond ik superleuk. Dat idee is dus niet van mij, maar heb ik geleend. Een ruitje heb ik wit gelaten. Ik gebruikte nl. alleen de kleurtjes garen die ook in de stitcheries zitten. En de kleuren mochten zichzelf niet raken. En dat ging in dat ruitje niet. Dus gewoon wit. Grappig, lijkt net een schittering vind ikzelf.




Blok 4, ook op de kop. Het is een bijenkorf, van bruin. Toen het klaar was, vond ik het op iets HEEEEEEL anders lijken. Maar met de stiksteekjes en het bijtje (dat ik zelf toevoegde), is het toch een bijenkorf geworden.

Er komt nog een blok op 1 augustus a.s. Dus als je het nog wilt downloaden, dan moet je snel zijn. Hier is de link.
Vanavond zet ik ze aan elkaar, tot zo ver dat kan. Dan zie je meteen hoe het moet worden. Heerlijk kleurrijk. Want de foto's zijn binnen genomen. Ik zal ze de volgende keer buiten fotograferen, dan spatten de kleuren er vanaf.

Groetjes en tot gauw.




.

6 opmerkingen:

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.