Pagina's

zondag 21 maart 2010

Kleur, kleurig, kleurigst

Gisteren stond in het teken van
KLEUR
Ik wilde bij de TV wat te doen hebben. Een tijdje geleden heb ik Noah's Ark op stof getekend, maar daar was ik nog niet aan begonnen. Eerst andere dingen afmaken. Zoals het derde deel van de BOM Under the Sea. Binnenkort is het weer tijd voor deel 4 en deel 3 heb ik nog niet eens getekend. Of de tweede Hollandse kip, of Grannys, of ...

I wanted to do something at the TV. Some time ago I drawed Noah's Ark on fabric, but did not started yet. First I had to do other things. Like part 3 of BOM Under the Sea. Soon part 4 will be available and I did not even drawed part 3.
Maybe I could make a second Dutch Chicken, or Granny's, or ...

Maar de ark trok toch wel heel erg en heeft gewonnen. Ik had alle patroontjes al op één groot stuk stof getekend. Op die manier kan het prima in de borduurring. De patroontjes apart waren wel erg klein voor de ring. Omdat de insecten en de ark bovenaan op de lap staan, ben ik daar mee begonnen. De insecten waren erg snel af. Het jaartal staat er keurig in, maar er was geen plaats voor mijn naam of initialen. En bij een borduurwerk vind ik dat nou leuk om ergens, eventueel stiekem te verwerken.

But the Ark was pulling very strongly and won. I drawed all the patterns on one big piece of fabric. In this way it fits well in the stitch-ring. I started with the bugs because they were on top of the fabric. That was very quickly finished. The year is in it, but no place for my name or initials. And I like to put that secretly in my work.


Deze BOM is erg leuk om te borduren. Het schiet lekker op en de kleuren zijn gewoonweg fantastisch. Zoals jullie weten is blauw niet mijn favoriet, maar het blauw van de randjes is een hele mooie, warme kleur. De duif op de ark is in goud, althans dat vertelt de beschrijving. Ik vind het meer een warmgele kleur.

This BOM is very fun to do. It goes very quickly and the colours are fantastic. You all know that blue is not my favorite, but the blue in this work I adore. It's a beautiful and warm colour. The dove on the ark in in gold, that tells the description. I think it's more a warm-yellow colour.
In zijn geheel zijn de kleuren van de BOM erg mooi, niet te fel, maar toch heel kleurrijk. De ark heeft 2 patrijspoorten met ieder een rood hart er in. In het midden van de boot was nog een mooie plek over om een derde patrijspoort te maken. Hierin komen mijn letters, maar zover ben ik nog (net) niet. Op deze manier is toch subtiel de maakster in het borduurwerk (aan de voorkant) verwerkt. En toch valt het niet echt op. Kijk maar als het straks klaar is.

I like all the colours of this BOM, not too bright, but very colourfull. The ark has 2 round windows with a red heart in each of them. In the middel of the ark is a nice place to make a third window. In there I will stitch my initials, but that's for later. In this way I secretly add myself in this work. It doesn't show too clear. Look when this is finished.


Om het blogje toch nog op z'n lente's af te sluiten, laat ik jullie zien wat we gisteren gekocht hebben. DH en ik wilden de lente in huis halen, door bloemen te kopen. Maar we waren het niet eens over welke. DH wilde graag tulpen en het liefste gele. Ik wilde graag gerbera's (zo'n schitterende bloemen) en dan dieprode. Toen we uiteindelijk naar de prijs van de bloemen keken, besloten we gewoon beide te kopen. Ze waren in de aanbieding, 2 bossen (tulpen, of 3 van gerbera's) voor € 5,-. Dat kun je toch niet weigeren . . .

To finish this blog with a spring feeling I will show you what we bought yesterday. DH and I wanted to bring spring in our home by some flowers. DH wanted tulips, preferably yellow. I liked to get some gerberas in deepred. Finally we decided to buy both. They were on sale.


En kennen jullie Mimi? Mimi zoekt een nieuw huis. Op deze blog kun je zien hoe ze bij jouw kan komen wonen. Let ook even op de dingen die ze maakt, zo mooi.

Do you know Mimi? Mimi is looking for a new home. On this blog you can see how she can live with you. Please pay attention to the other things this lady make, so beautiful.

1 opmerking:

  1. Mooie bloemen en heel goed opgelost!! ;))
    Je ark wordt echt mooi! Geniet ervan bij de tv!!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.