Pagina's

zondag 28 februari 2010

Oh, kom er eens kijken . . .

Dat zongen wij vroeger in de Sinterklaastijd. Maar gistermorgen heb ik dat nog eens gezongen. Maar daarover strakjes meer.

Gisteren had ik een drukke dag. Een paar blauwe en rode stofjes lagen te wachten op een knipbeurt, maar ik heb ze weer aan de kant geschoven, geen tijd. DH was een dagje er uit en dus moest ik alleen de boodschappen doen en wat opruimen en poetsen. We werken allebei, dus dat zijn meestal de zaterdag-klusjes. Gisteravond deed ook mijn DP (petekind) het H.Vormsel. Dus DPT (peettante) moest natuurlijk een leuk cadeautje kopen. Nou zijn wij beiden helemaal leip van het spel Carcassonne. Het is een soort domino-spel, maar dan anders. Je bouwt namelijk steden met wegen en omliggende weides. En er kan vanalles gebeuren. Kijk maar op de links, daar staat het spel beter uitgelegd. Het leuke aan dit spel is dat je het heel moeilijk kunt maken, maar ook met jonge kinderen spelen. Ik heb het ook uitgelegd aan wat neefjes en nichtjes van zo'n 4 jaar. Iets minder spelregels en ook zij kunnen goed meedoen. Het plaatje van het speelbord hieronder is geleend van de Duitse site van de makers.

Verder zijn er diverse uitbreidingen bij dit spel te krijgen. Als we alle kaartjes gebruiken, dan kan het best een hele middag of zelfs dag duren voordat het uitgespeeld is. En dan heb ik het nog niet over de onofficiële uitbreidingen. Op internet is een forum waar je deze kunt uploaden en downloaden. De makers van het spel hebben hier geen moeite mee. Ze halen er soms zelfs ideeën vanaf.
Dus ik had de kleine dame gevraagd welke uitbreidingen ze had. Ik was de tel kwijt geraakt. Ik had het een keer gevraagd, nog een keer, en nog een keer. Toen maar een e-mail gestuurd, via Hyves geprobeerd haar er aan te herinneren. En ook nog pappa gevraagd, maar die vond dat ze dat zelf moest onthouden.
Toen kwam eindelijk het antwoord, afgelopen vrijdagavond. Dus moest ik gisteren nog er op uit voor een cadeautje. En natuurlijk kon ik de uitbreidingen die zij nog moest hebben niet krijgen. Ik ben in 3 winkels geweest, in twee dorpen en toen vond ik het welletjes. Ik heb maar een waardebon gemaakt voor haar. Kan ze nog kiezen welke ze wil en kan ik het via internet bestellen. Ze was er overigens ook blij mee, want ze wist nog niet te kiezen welke ze wilden. Bovendien had ze nu ook een boek over koala's (haar lievelingsdieren) en de laatste Suske en Wiske gekregen.

En dan het Sinterklaasliedje. Normaal komt er overdag zo'n 2 - 3 en soms wel 4 keer een postdame of -heer langs of aan. Maar 's zaterdags is dit veel minder. Gisteren was er welgeteld een klein briefje, en dat bleek nog reclame te zijn ook. Een half uurtje later kwam de DB (buurman) aan de deur. Hij had een flinke stapel post bij zich, alles was bij hen in de bus gestopt. En daar zat nou zo'n aardige, dikke envelop bij met mijn naam er op. Kijk maar.

Ik heb het adres lekker paars gemaakt, anders staan er volgende week allerlei dames naar mijn prachtige blauwe deuren te loeren. (zie blog van gisteren). Dat is wel gezellig, maar helaas heb ik komende week geen tijd om met allemaal een praatje te maken.
Hebben jullie ook het kaartje gezien dat op de envelop ligt? Het komt helemaal uit Antartica. Jawel, helemaal downunder, nog voorbij Australië. De ouders van een vriend gingen daar cruisen, en op mijn verzoek wilden ze wel een echt koud kaartje sturen.

Maar snel terug naar de envelop, want jullie branden natuurlijk ook van nieuwsgierigheid wat er nu allemaal in zit. Net als ik zaterdag. Toen ik hem omdraaide om het open te scheuren, netjes knippen duurt véééééél te lang, zag ik het al: DH&W. Wat werken die dames daar supersnel. Donderdag mailtje ontvangen, vrijdag zij pakje op de post, zaterdag ik pakje ontvangen. Tuut, tuut, het lijkt .... wel.

Ja het was het patroon van Life is Beautiful. Mooi in plastic verpakt, twee ringetjes erbij, zodat het bladeren gemakkelijk gaat. En een heel klein, lief kaartje, geschreven door Elsbeth.
Op allerlei blogjes zie ik de prachtigste Lifes voorbijkomen. Nu kan ik zelf ook aan de slag. Maar eerst moeten de patronen nog gekopieerd worden. Want stel dat er een vlek op de originele komt, zonde.
Ik zal jullie een kleine 'peak' gunnen in de patronen. Ik kan ze natuurlijk niet allemaal laten zien, maar wel een klein stukje wat je kunt verwachten als je zelf ook zo'n prachtig pakketje krijgt. Niet te veel natuurlijk, maar net genoeg om je helemaal lekker te maken.

Van alle patronen zit een tekening in het pakket en ook een kleuren print. En natuurlijk ook de algemene aanwijzingen. Overigens wel in het Engels, dus daar ga ik maar eens goed in lezen.
Het liefst zou ik meteen beginnen met stitchen. Ik heb de afgelopen tijd goed geoefend. Maar ik moet eerst van mezelf wat dingetjes afmaken. Bovendien heb nog geen stof. Bekende kreet van lapjesmensen. Ik ben nog aan het twijfelen of ik hem in rood maak, of blauw of een combinatie van een aantal kleuren.
Ik ben in ieder geval in de stoffenwinkel in een dorp verderop gegaan. Nou is dat GEEN quiltwinkel, maar een gewone stoffenwinkel. En daar hadden ze helemaal niets wat ik kon gebruiken hiervoor. Dus zal ik toch internet eens af moeten struinen. In de stoffenwinkel nam ik nog wel een blauwe stof mee, die past bij de stofjes van gisteren. En rode en blauwe knopen, voor hetzelfde projectje. Waar de stofjes nog steeds niet van geknipt zijn.

Kunnen jullie me helpen met allerlei voorbeelden aan te dragen van kleuren waarin de Life is Beautiful is gemaakt. Misschien is het kiezen van een kleur dan gemakkelijker. Ik heb hem in het rood en in het donkerblauw gezien.

Nou ik ga nog even wat voor school doen, en dan nog even lekker in dit boekwerk lezen.

2 opmerkingen:

  1. tjonge: geen quiltwinkel in de buurt...... lijkt me super-lastig!!
    Het is zo heerlijk om even lekker in al die stoffen te zitten en voelen en...... (nou ja, daar gaan we al ......)
    Straks eerst maar eens even mijn huis doen, dan komen die twee voeten wel weer op de aarde...
    De dichtsbijzijnde quiltwinkel is een half uur rijden bij mij vandaan,maar dat doe ik dan ook graag...!!
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LiB is inderdaad beautiful. Het begint bij mij ook te kriebelen, maar ik heb al zoveel moois wat nog af moet! Voor jou: heel veel plezier als je ermee begint!

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.