Pagina's

dinsdag 3 januari 2012

Huisjes

Mijn eerste zelfgebouwde huisje (van stof dan) is af.


Het is in één dag gebouwd en wel op 1 januari. Wel in een stuk of 4 - 5 keer. Iedere keer liep ik even weg om wat anders te doen. Mijn concentratieboog is erg kort de laatste tijd. Maar hij is echt op 1 januari afgekomen. De strepen van het vuurwerk zijn nog in de lucht te zien.

Zien jullie ook het kerstboompje voor de raam. En let ook even op de mistletoe boven de deur. Je kunt het nog net door het bovenlicht zien. De voordeur is donkerblauw, net als de onze. Of ieder huisje 2 schoorstenen krijg betwijfel ik. Misschien krijgen ze zelfs helemaal geen schoorstenen meer. De meesten hebben toch centrale verwarming. Scheelt mij twee enorme friemelstukjes.

Ik ga er zeker geen 366 halen dit jaar. Het is erg priegelwerk, maar als alles eenmaal geknipt of gesneden is, gaat het wel. Hoe groot mijn gehucht, dorp of stadje gaat worden, weet ik niet. Maar het wordt zeker geen grote stad.

.

16 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan met de kerstboom en de mistletoe; die details maken het persoonlijk.
    Ik vind het een leuk project, maar ik ga er toch maar niet aan meedoen. Er ligt nog zoveel te wachten...
    'k Ben benieuwd naar je volgende huisje..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig zo je huisje, leuk gedaan met dat kerstboompje

    Veel plezier met je dorpje maken

    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach bietje, al wordt het maar een steegje, wat maakt het uit als je plezier hebt in de huisjes die je wel afkrijgt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk je details, zo is het echt jouw huisje geworden. Nee ik ga ook de 365 niet halen maar heb nu wel veel plezier in de huisjes al is het flink wat meer werk dn ik dacht.
    Huisjesgroetjes, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk huisje is het geworden. Een dorp is toch ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is mooi geworden, en je kerstboom staat er prachtig bij, complimenten. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je 1e huisje is erg lief geworden, leuk dat de kerstboom nog staat! Lekker doorfreubelen, en een dorpje is toch ook leuk. Fijne dag Else

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat enorm leuk zo met de kerstboom/mistletoe en vuurwerk strepen !!
    Hier ook geen 366 hoor maar een gehucht word het zeker en misschien zelfs een dorp, we gaan het zien dit jaar ;-)
    Veel bouw plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is helemaal jouw huisje geworden. Och, wat het aantal huisjes ook wordt.... als je maar plezier hebt met het maken ervan. Je mag ook eens in mijn restenmand komen snuffelen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe je het ook gaat doen, ik wens je veel succes! Ik vind 365 dagen een huisje bouwen wel erg veel hoor..

    Mag ik je de allerbeste wensen doorgeven? Dat je een mooi jaar mag gaan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is hij leuk geworden. Een huisje met leuke details erin verwerkt. Leuk hoor. Elke dag een huisje maken is ook best wel veel. Dat gaat mij ook niet lukken. Je hebt nog zo veel andere dingen er naast te doen. ;-)
    Succes met de rest van de huisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schattig huisje, goed idee zeg zonder schoorsteen. Ik vind dat ook het moeilijkste gedeelte. Ik ga het uitproberen en wel zonder en met 1 schoorsteeen. 1 Huisje heb ik klaar met 2 schoorstenen en dat was echt gepriegel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg leuk je eerste huisje, en dan al veel details om naar te kijken !
    Hoe meer je er maakt hoe meer je kunt verzinnen en kijken als je dorp /straatje / stad ?! af is !
    Het gaat om het plezier wat je erdoor hebt , veel succes hoor ...
    Zelf wil en hoop ik ze wel alle 365 te gaan maken (en een grote).

    Een Gezond en Goed 2012 gewenst ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leuke details heb je in he huisje gestopt!!!
    ik PP, scheelt een hoop tijd.....;)
    zo kom ik hopelijk toch tot 366!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 366 huisjes is ook wel veel. een eigen straatje is misschien beter. ik vind het heel leuk geworden. op naar het volgende huisje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Birgitte,

    Oh heb jij ook al zo een schattig huisje gemaakt, ik zie ze op andere blogs ook voorbij komen. Dat van jouw is een mooi'ke geworden !

    Benieuwd hoeveel iedereen er gaat maken?

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.