Pagina's

donderdag 19 januari 2012

IQ-test van BNN

Kijken jullie ook ieder jaar naar deze IQ-test van BNN? (klik op de link en je kunt het alsnog doen). En doen jullie ook mee? Ikke wel, ik ben gek op dit soort testen en doe dan ook (bijna) altijd mee. Dus ook dit jaar zat ik weer klaar met pen en papier. Ik verwachtte er niets van, want ik slik behoorlijke medicijnen die me erg suf maken. Maar dat is natuurlijk altijd een mooi excuus als de score tegenvalt.

Ook dit jaar gebeurde er iets onverwachts in de studio, en ik wist dat je daar goed op moest letten, want er zou op het einde een vraag over komen. Hoorde bij het onderdeel lange termijn geheugen. Maar goed, test gemaakt. En ik vond het niet zo moeilijk. De psychologe in de studio vertelde dat juist de rekenvragen erg moeilijk waren dit jaar, maar ook dat zag ik niet zo. Dus ik vreesde het ergste voor mijn score. Maar ja, ik had het excuus achter de hand.

Van de 60 vragen had ik er 7 fout, dus 53 goed. En bij mijn leeftijd hoorde er dan een IQ van 152 bij. Vijf keer gecontroleerd, maar dat zou echt moeten kloppen. Dan de antwoorden op internet nog eens goed gecontroleerd, maar het klopte echt. Dus de medicijnen zijn geen excuus, maar wellicht de reden dan ik zo slim ben geworden.


.

8 opmerkingen:

  1. Welke medicijnen gebruik je, misschien kunnen we ze dan ook gebruiken om slimmer te worden. Maar waarschijnlijk is dat je gewoon een slimme meid bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd.... ik had 51 goed en met mijn (bejaarde) leeftijd hoorde daar een score bij van 154..... Ach ik heb altijd geweten dat quilters slimmer zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb hem niet meegedaan, maar zal het straks toch even proberen! Ik heb ook van die medicijnen! LOL!!
    Mooie score, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed van je!! Als ik wat van je medicijnen mag lenen wil ik de test ook wel even doen hoor!!! :)) knufzz....peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gut ik voel wel dom bij jullie, Ik had 18 fout! Kwam op IQ van 127, was ik gisteren nog best tevreden mee...

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook altijd gek op dat soort testjes, maar ik heb al een hele tijd de nationale IQ-test niet gemaakt..... 152 is echt hoog, maar 127 is ook heel respectabel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.