Pagina's

vrijdag 28 oktober 2011

Christmas Fun

Er is weer een deel klaar. Een Christmas Cottage met een sneeuwpop met kleine wantjes. Ach wat wordt het toch een leuk geheel. Kijk hier ligt ie klaar in het morgenzonnetje voor de foto.


Wat een rimpels he? Nog niet gestreken dus, dat ik geen hobby van mij. Ernaast ligt het laatste deel van de CF. Deze keer supersnel, want ik zag hem zelfs nog niet op de blog van Lynette Anderson zelf. Uiteraard een kerstman, want die was er nog niet. Het knoopje is deze keer de ster op de top van de kerstboom. En natuurlijk weer sterretjes, dat had ik al verwacht, want anders klopt de symmetrie niet meer zo goed.

Het brede deel boven en het brede deel beneden van deze quilt is bijna klaar. Pfff, waren die bewerkelijk zeg. Niet alleen waren ze veel groter dan de overige, maar ook meer steekjes en dan ook nog een hele serie blokjes erbij. Alleen de blokjes moeten nog aan de rest bevestigd worden. Dus dat komt wel goed. Een dezer dagen eens voor gaan zitten.


Nog een detail met de sneeuwman. Om het helemaal persoonlijk te maken, heb ik hier het jaartal bij gezet. Ik ben nog aan het denken om ergens mijn naam of initialen ook op de voorkant te zetten, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik weet nog niet of ik dat wil en ook niet op welk deel ik dat wil. Dus laat ik het nog even zo.

PS voor Mieke:
Jij vroeg waar die stof met de stippen vandaan komt. Je stond als anonieme bezoeker geregistreert, dus kon ik je niet zelf antwoorden. Dan maa rop deze manier.
Eerlijk gezegd weet ik de firma van die stof niet. Zelf heb ik hem gekocht bij The Log Cabin in Hillensberg. Ze hebben meer van die stippenstoffen. Kijk maar in de foto eronder, daar ligt de oranje versie. Als je een mailtje stuurt naar The Log Cabin, kunnen ze je vast wel aan een stuk stof helpen. Er zat nog genoeg op de rol.




.

9 opmerkingen:

  1. je gaat als een speer,leuk patroon.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, leuk leuk!
    Je hebt de verrassing van het laatste deel geshowt!! hahaha!
    Ik krijg die pas ( snik ) laat opgestuurd.
    Maar je hebt alle deeltjes al af, knap hoor, ben nog met die engeltjes aan 't prutsen, maar vandaag komt die af en ga ik aan het deel v/d slee beginnen.
    groetjes Susi Oh ja, goed idee om het jaartal erin te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je heb inmiddels behoorlijk de smaak te pakken he! Weer een prachtig quilt project.Je gaat super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke leuie blokken maken is echt fun. Ik ben benieuwd hoe hij er in zijn geheel uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weer zo'n schatje! enne...die initialen zou ik er zeker op zetten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk Bietje
    Groetjes Johanna Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je al weer een mooi deel gemaakt, en gaaf dat je het laatste deel al ontvangen hebt. Ik ben benieuwd of deze straks bij mij ook in de brievenbus ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel veel lapjes op de beurs, maar eerst maar een klein pakketje aangeschaft. door jou leuke maaksels
    Deze is ook weer super... ben ik wel besmet geraakt denk.
    Ik hoop dat het gaat lukken. binnenkort maar eens kijken. Dat stitchery vin dik zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.