Pagina's

vrijdag 8 april 2011

blok 3, Fin de Siècle

Jawel het derde blok is bijna af. De oplettende lezer zal het opvallen dat het tweede deel nog niet vertoond is. Dat klopt. Deel 2 is niet goed gelukt. De ene zijde is een kwart inch korter dan de andere. En in een vierkant blok wil ik dat niet hebben natuurlijk.

Weet je wat, ik zal toch eerst blok 2 laten zien. Het derde deel kan dan later komen.


Het blok zonder uiterste rand. De linker- en rechterkant blijven nog niet plat liggen, vandaar het waxinelichtje rechtsboven en mijn vingertopje rechtsonder. Op de foto is het ook niet goed te zien. Maar de breedte is echt smaller dan de lengte.


Hetzelfde blok, maar nu met de losse randen er omheen. Ik heb ze expres nog niet er aan gezet, want ik denk dat ik het nog uit ga halen. Het klopt gewoon niet, maar ik weet ook niet waar ik de fout in ben gegaan. Het lijkt echt wel goed op de lijntjes genaaid.


En om toch iets goeds te laten zien, hier blok 1 nog een keer. Dit ziet er wel goed uit. Misschien is een stervorm nog té moeilijk voor een onervaren persoon als ik. Een brug te ver als het ware.
.

5 opmerkingen:

  1. Wat een schattige stof gebruik je.... Mooie kleuren. Ben benieuwd naar deel 2. En net wat je zegt als eer teveel verschil is in afmetingen kun je het beter veranderen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, het ziet er allemaal echt goed uit, je bent een echte doorzetter:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je dezelfde mal gebruikt zou het toch eigenlijk even lang moeten zijn. Je kunt op het strookje ook aangeven waar het midden is. Als het verschil is ontstaan door het optekenen kun je een plankje gebruiken met schuurpapier erop geplakt, dan schuift het niet zo met optekenen. Veel spelden gebruiken bij het vastspelden. Ik hoop dat je iets hebt aan de tips. Het zijn trouwens prachtige kleuren die je hebt gebruikt.Veel succes ermee en groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt erop of je het rechterrandje te dicht tegen de ster hebt genaaid. Het lukt je vast wel hem goed te krijgen. Wat een mooie stoffen gebruik je voor dit moie patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lukt mij vaak, om het blok helemaal opnieuw te maken. Maar lees eerst de beschrijving goed door, dan kom je er wel achter waar de fout zit.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.