Pagina's

woensdag 6 april 2011

Meebreideken

Op de site van bussy bessy staan patronen voor een Meebreideken. Leuk om mijn brei-skills weer eens op te poetsen. Elisabeth wil 25 blokken maken. Zelf wil ik iets meer blokken maken, zodat het een deken wordt waar je ook helemaal onder kunt kruipen.

De eerste twee blokken zijn al klaar. Het eerste is een soort vlechtwerk van rechte en averechtse steken. Heel eenvoudig, en lekker snel.

Het tweede blok is het jaartal. Ik probeer in al mijn maaksels ergens het jaartal te zetten. Leuk om ooit terug te kijken wanneer iets ook al weer gemaakt is. In deze deken komt het prominent te staan. Kijk maar.

.

5 opmerkingen:

  1. Heel leuk die meebreideken, maar waar is het verslagje van je dagje uit in de Selfkant. Ik had het gemist op het blog, maar hoorde het vandaag op de bee.
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja,ja Bietje.....moet je maar niet bij mijn familie op bezoek gaan, hahaha. Ik wil straks natuurlijk alles over je weten van Riet, hahaha.
    Volgende keer staat bij mij de koffie klaar.
    En aangezien Riet mijn mail te laat gelezen heeft, doe ik je zelf maar de groeten,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dat breien! Ik mis het echt. Maar ik kan ontzettend genieen van andermans breisels en dit vind ik héél erg mooi! Knufzz...Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha bietje, zullen we de rest van de bloggers vertellen wat we allemaal meegemaakt hebben of laten we ze lekker nieuwsgierig wezen?
    wat een leuk idee die deken, maak je die van wol of katoen of synthetisch?
    groetjes, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om je blokken te zien!
    Er komt ook al snel een nieuwe uit...
    Ik ben meteen volger geworden, je hebt een hartstikke leuk blog!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.