Pagina's

donderdag 5 mei 2011

4 en 5 mei

Hebben jullie gisteren ook gekeken naar de dodenherdenking? Ik zag de Koningin toch even naar rechts kijken op het punt waar vorig jaar de man begon te gillen. Even dacht ik weer wat te horen, maar gelukkig bleef dat uit. Het zal voor haar beslist niet gemakkelijk zijn geweest om het 'lange' stuk van het paleis naar het monument te lopen. Het lijkt altijd een beetje op spitsroeden lopen, zeker dit jaar.


Ik was met name erg onder de indruk van de speech van mevrouw Verbeet, de voorzitter van de Tweede Kamer. Hier (klik) kun je die nog nalezen als je hem gemist hebt. Ze ging met name in op de vraag waarom we op 4 mei vooral moeten blijven herdenken. Ook mensen die geen dierbaren in de oorlog verloren moeten gedenken. Lees in haar stuk maar waarom.
.

1 opmerking:

  1. Het was een bijzondere uitzending.
    Ook het gedicht van het meisje vond ik heel mooi en indrukwekkend. En zeker de manier zoals ze het voordroeg.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.