Pagina's

zaterdag 7 mei 2011

Leuke dag

Gisteren had ik toch zo'n leuke afsluiting van mijn meivakantie. Ik ging (voor de eerste keer) naar een quilt/patchworktentoonstelling. Deze was in Veldhoven, niet echt ver bij ons vandaan. Ik wist niemand om mee te vragen, dus ging ik lekker alleen.

Ja hoor, ik had het kunnen weten. Overal waar ik denk als enige te zijn van ons dorp, kom ik er meer tegen. Dus ook deze keer. Ik was de hal al bijna helemaal rond gelopen, sta ik oog in oog met een goede bekende uit ons dorp. Ze had me al eerder gespot, maar wist niet dat ik quiltte dus dacht ze dat ik het niet was. Zij waren met z'n vieren (jawel vier stuks) gekomen. Dacht ik effe dat ik uniek was...

Joke had op haar blog geschreven dat ze om 12.00 uur op een bepaald punt zou staan. Maar ja, ik draag al jaren geen horloge (meer dan 10 jaar), dus kwam ik er pas om 12.30 uur achter dat het al te laat was. Desondanks heb ik me prima geamuseerd in mijn uppie.

Het was erg rustig vandaag, althans dat vond ik. Er liepen genoeg vrouwen (en ook mannen) rond, maar je had prima de ruimte om al het moois te bekijken. Zowel dichtbij als ver af. Volgende week laat ik jullie de foto's van de quilts zien. Van de quilts die mij aanspraken heb ik foto's gemaakt. Ter inspiratie.

In dit berichtje wil ik jullie laten zien wat mijn buit is. Schrik niet. Ik hoorde ergens iemand zeggen dat het een wedstrijdje was, wie de meeste tassen en tasjes zou hebben. Ik kan zo meedingen naar de hoofdprijs. Dus Riet de volgende keer mag je best met mij mee. Je kunt altijd nog mijn tasjes dragen....

Ik heb mezelf getracteerd op het lidmaatschap van het Quiltersgilde. Kreeg meteen er een mooi tasje bij, dat zo nieuw was dat de leden het zelfs nog niet hadden. En als welkomstgeschenk ook drie keer Quiltnieuws.

Ik zag ergens Freezer Paper liggen. Dat wil ik eens uit gaan proeren. Kijken of handig werkt. Heeft iemand het al eens gebruikt?
En een paper piecing patroon van een winterquilt. Grappig met eskimo's en een ijsbeer.

In dit belgische winkeltje zag ik piepkleine voorbedrukte stofjes met piepkleine patroontjes voor paper piecing. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen. En de schattige pakketje waren nu in de aanieding. Die riepen al van verre mijn naam. Als dank kreeg ik er een quiltblad bij. Leuk he?

Op mijn lijstje stond blauwe en groene stofjes, omdat die kleuren nog wat ondervertegenwoordigd zijn in mijn (zeer bescheiden) collectie. Wat vinden jullie van deze schatjes?

Jookies had heel ieniemienie-klosjes. Goed kijken want ze staan echt op de foto hoor! En al je langer staat te kijken dan zie je veel te veel moois. Dus ging ik door de knieën voor deze twee stofjes.

Speciaal als je het gemist het, deze klosjes bedoelde ik. Ze liggen op een normaal visitekaartjes. Dus ze zijn echt zo klein.
En als laatste een foto om van te snoepen. Alle stofjes nog eens bij elkaar. Gewoon omdat het zo mooi kleurt.


En verder heb ik natuurlijk heel veel gezien. Lynette Anderson in het wild. Althans ze stond rustig in haar eigen kraampje. Het was er te druk om een foto te maken van haar. En eigenlijk vind ik dat ook een beetje genant.
Wat ik ook leuk vond is de Varia Hex in het echt te zien. Daar heb ik heel lang staan te kijken en genieten. Uiteraard wordt de mijne echt anders doordat ik totaal andere stofjes heb gekozen. Maar de orignele is ook een droppie.

Och eigenlijk waren het heel veel indrukken. De mensen die er zijn geweest, weten waar ik het over heb. Degenen die verstek moesten laten gaan, moeten volgend jaar zelf maar gaan kijken. Misschien kunnen we dan samen wat afspreken. Want ik wil volgend jaar weer. Dan is het van 3 tot en met 6 mei 2012.
.

7 opmerkingen:

  1. Mooie dag heb je gehad en mooie aankopen.
    Ik vertrek straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag! Ik kan het me helemaal voorstellen... En dan die stofjes die je mee naar huis hebt genomen; daar gaan je handen toch van jeuken...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je het naar je zin hebt gehad, volgens mij ben je nu echt aan het quiltvirus verslaafd (lol) Als je lid bent geworden van het quiltersgilde,dan kan je ook naar de regiodagen,die zijn heel leerzaam. Jammer dat ik deze keer niet kan, misschien volgend jaar beter.
    veel plezier met al je schatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou brigitte, wat een schattige buit heb je veroverd! je beurd leeg nu? hihi dit soort tentoonstellingen zijn er om geld uit te geven. fijn weekend:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige aankopen! Jammer dat Veldhoven voor mij te ver weg was, maar misschien volgend jaar toch eens gaan! Geniet van je stofjes, daar kan je wel de hele dag naar kijken toch? Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Men leest dat je er echt plezier aan beleeft heb :)
    Mooie stofjes en nu Bietje ... quilten maar !

    Zalig weekend nog !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat ik er niet heen kon. Maar jouw aankopen zijn de moeite waard. Want een mooie stofjes e.d. heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.