Pagina's

maandag 23 mei 2011

Het hommelt

In ons dialect betekent dit dat het onweert.  Afgelopen week hommelde het hier, maar niet het weer. Cryptisch? Helemaal niet. Ik heb jullie alleen op het verkeerde been gezet.




Het zoemde namelijk. De hommels waren flink in de weer in de klimhortensia van de buren. Deze hortensia staat tegen de gezamenlijke schutting. Takken die naar onze kant komen, vlecht ik door de schutting. Zo kunnen wij ook genieten van de prachtige schermbloemen. En de hommels natuurlijk.




Het duurde even voordat ze mooi op de foto gingen. Er zaten er genoeg in de struik, dat was duidelijk te horen. Maar niet op de plek waar ik mijn vizier richtte. Dus geduld. Maar uiteindelijk heb ik ze geknipt. De foto's zijn leuk geworden. Het vrolijk zoemende geluid moet je er zelf bij denken.


.

4 opmerkingen:

  1. Leuk he, die hommels. Ik had er vorig jaar heel veel in de lavendel, maar dit jaar heb ik er nog geen gezien. De lavendel staat nu pas in bloei (ik heb het idee dat het allemaal heel vroeg is dit jaar?), dus wie weet komen ze nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zijn het toch komische beesten, ik vind dat ze altijd een beetje onbeholpen door de lucht vliegen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's. Ik vind die hommels altijd zo gezellig ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Birgitte,

    Goh, jij vind dat precies nog leuke beestjes ség, hihi, maar mooie foto's.

    groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.