Pagina's

vrijdag 20 mei 2011

Druif

Wat ben ik blij dat de druif toch niet bevroren is. Het heeft wel heel lang geduurd voordat er een teken van leven kwam. Dat is ieder jaar wel zo, maar dit jaar extra. Of zou het komen dat de rest gewoon extra vroeg was... 


In ieder geval, hij is er weer. Heeft wel wat geleden van de winter. Er is inmiddels een flink stuk van de uitlopers afgeknipt, dat was echt dood hout. En de linker heeft veel minder geleden dan de rechter. Ze waren eerst ongeveer even groot, maar nu lijkt het wel moeder en dochtertje.


Valt het ook op dat de grond ervoor zo helemaal leeg is. Daar stond eerst heel, heel veel onkruid. DH heeft dat er het afgelopen weekend allemaal uitgehaald. Super vent toch. En ik, ik mag zorgen dat er planten komen. Laag en halfhoog spul, liefst met bloemen, en als het kan ook in de winter groenblijvend. Tips zijn welkom hoor, laat maar komen.


Om toch niet met zo´n lege vlakte af te sluiten, laat ik nog de twee bloemen in de clematis zien. Er stonden er drie planten, een witte, donkerpaarse en lichtblauwe. Maar die laatste is nog niet gesignaleerd. Ook die was altijd wel later met z´n bloemen, of toch bevroren...
We zullen zien.

 .

4 opmerkingen:

  1. Wat voor soort grond heb je, want het werkt heel lekker met planten die het juist op jouw type grond goed doen. Je zou vooraan langs de rand een paar aardbeitjes kunnen plaatsen ook, die zien er ook als plantje leuk uit. Of wat dacht je van een kruisbesstruik?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke tuinverhalen schrijf je. Heel herkenbaar hoe je kunt genieten van je slaplantjes en bloemen die omhoog schieten...
    Groetjes,Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk om zo in je tuintje te mogen snuffelen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pfff, ik ben niet zo goed in tuintips geven, doe ik dus ook niet, maar je druivenrank ziet er heel lekker fris uit, succes ermee!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.