Pagina's

dinsdag 17 mei 2011

Lezers en volgers



Ik ben gek op cijfers en grafieken en zo. Op mijn blog zitten dus een aantal tellers. Zo weet ik dat er nu 34.840 ezoekers zijn geweest. Maar volgens Flag Counter zijn dat er 41.218 uit 77 verschillende landen. Flag Counter telt ook het aantal unieke bezoekers, dat zijn er maar liefst 21.425. Dit zijn getallen waar ik altijd wel wat stil van wordt. Al deze mensen lezen dus mijn schrijfsels. De zin en onzin die ik schrijf. Sommigen vinden het zo interessant (of leuk) dat ze terugkomen. Gelukkig.

visitors from 77 different countries 

Ik kan ook zien dat de meeste bezoekers uit nederland komen, had ik ook niet anders verwacht. Maar belgie en Duitsland zijn een goede tweede en derde, ook niet onverwacht trouwens. Soms weet ik intussen wie er achter die vlaggetjes schuil gaat. Zoals Oman - 81 keer (Hi, nima), of Zwitserland - 83 keer (Hallo Ellen), of Zweden - 51 keer (Hallo Joke). Maar van de meeste heb ik geen idee wie nou de lezer is. Het zou erg leuk zijn als jullie je ook bekend maken. ( Sometimes I know who is behind the different flags, but mostly not. I really would like to know who are behind those flags. So please make a comment and just say HI, nothing more. That doesn´t take much time, ut will be much appreciated by me.)

Het nieuwste land op de landenlijst is belarus (ofwel Wit-Rusland). Geinig toch dat uit landen, waar ik nog nooit ben geweest, mensen mijn schrijfsels lezen.

Ik kan ook zien dat op 9 augustus 2010 de meeste mensen mijn blog bezochten. Die werd toen door 250 verschillende mensen gelezen. Samen waren ze goed voor 498 pageviews!!!. Waarom, dat weet ik eigenlijk niet, waarschijnlijk omdat er toen een verhaal over hexagonnen op stond. Een populair item toen.
Ik heb 66 volgers. En nog een aantal vaste lezers die zich niet als volger hebben aangemeldt, maar het óf incidenteel volgen, óf gewoon in Google-reader (en dan zie ik dat niet). Dat laatste vind ik eigenlijk wel een eetje jammer, want dan zie ik dat niet.

En soms krijg je hele leuke en spontane reacties. Zoals deze van Peter, de nieuwste volger, en een van de twee mannelijke volgers:

`Hallo Birgitte, ik ben zeer onder de indruk van de mooie creaties die je maakt met stof in een woord geweldig. Ben volger geworden bij jou en kom zeker vaker kijken. Dit werkje van de eifeltoren echt schitterend ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.´

En die woorden komen van een scrapbooker, dus niet iemand die wat met lapjes heeft. Ik vind dat een compliment. Dank je wel Peter en welkom als volger. Dit schrijfseltje wil ik dan ook beeindigen met een dikke dankjewel aan al mijn lezers, volgers, mensen die op schrijfsels reageren en andere toevallig passanten. Ik ben heel blij met jullie, zeker als je ook zo nu en dan wat van je laat horen. Al is het alleen maar even goedendag zeggen, of zwaaien.


Dank je wel
.

6 opmerkingen:

  1. leuk zo'n bedankbericht(je), ik kom af en toe eens piepen, maar ben een stille lezer... ben geen grote prater, vandaar dat ik meestal niet veel laat horen maar bewonder wel je werkjes... en doe op deze manier inspiratie op.. dus dank je wel van mijn kant om jouw blog te mogen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk blogje brigitte! ik heb genoten van je statistiekjes en je meldingen, je verdient het dubbel en dwars, je blog is PRACHTIG!!!!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag gedaan!!! Ik lees je blog met heel veel plezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, wat is dit een leuk logje,Birgitte!
    En ja hier kom ik met plezier, en hoop dat nog tot in lengte van jaren te doen! Jij ook bedankt voor je mooie logjes!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik volg je nog steeds met plezier via de googlereader hoor! Alleen reageer op het moment vrij weinig...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Birgitte,

    Geen dank , graag gedaan :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.