Pagina's

donderdag 5 mei 2011

Christmas Fun, blok 1

De eerste stitcherie is af en de twee Ohio Stars ook. Ik moet ze alleen nog aan elkaar zetten. Zoals ik eerder al vertelde heb ik het blok wat aangepast. Ik vond het niet mooi dat de applicatie van de tafel door het ginger bread menneke heen liep. Dus heb ik het menneke ook geappliceerd. Er zijn nu drie verschillende mennekes: een als knoopje, een van stof en een gestitchte. En ik heb een heel uniek blok!

Eigenlijk moet ik zeggen dat er twee Ohio Sterretjes, want oh, oh, wat zijn ze klein. Op de onderstaande foto heb ik er een 50 eurocent muntstuk bij gelegd. Dan zie je pas goed hoe klein ze zijn.

Laatst schreef iemand (volgens mij Pauline) in een reactie op een blok van Fin de Siècle dat een van de geheimen van patchwork veel spelden was. Zou ze dit genoeg spelden vinden bij de driehoekjes van de mini star? Er liggen twee 2-euro stukken bij als vergelijk. De nieuwe Erasmus en eentje uit Spanje met Don Quichote, die mijn ouders van vakantie meebrachten.

Als ik alle stukje geknipt heb, leg ik ze eerst uit. Dan is het gemakkelijker om geen vergissingen te maken. Het zijn piepkleine stukjes. Af en toe had ik het idee dat er meer draad in het stukje stof zat dat stof zelf...

En uiteindelijk zijn het twee schattige blokjes geworden. Jacqueline van The Log Cabin biedt de knoopjes ook aan met een stoffenpakket. In dit eerste blok heb ik ook wat uit eigen voorraad(je) genomen. De witte stof met stippeltjes en de stof voor het stoffen ginger bread menneke had ik al.
.

2 opmerkingen:

  1. waaaaaaah! wat een priegelwerk, maaaar, het is wel heel leuk geworden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden dit eerste blokje! Inderdaad priegelwerk, maar als je het af hebt des te mooier! Leuke dag in Veldhoven, groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.