Pagina's

woensdag 18 mei 2011

Toilet kunst

De vakantietijd komt er weer aan. Velen van jullie gaan misschien in een hotel logeren. Het is er nooit zo als thuis, maar de medewerkers/sters van het hotel zullen proberen om je er thuis te laten voelen. 

Die keren dat ik in een hotel kwam, viel me iedere keer weer op dat het toiletpapier gevouwen wordt in een punt. Ik heb altijd gedacht dat dit was om te laten zien dat ze ook op de badkamer geweest waren. Maar het schijnt een goede manier te zijn om een hogere fooi te krijgen.


Thuis heb ik het toiletpapier ook wel eens zo gevouwen. Zoals hierboven of de twee volgende foto´s, die zijn allemaal van onze toiletrol. Maar ik heb het ook wel eens op mijn werk, of op visite bij anderen gedaan. Als ze in de gaten krijgen wie dat heeft gedaan, krijg je leuke reacties. Surfend op internet zag ik dat het eigenlijk gewoon kunst was. Althans, dat er ware kunstwerkjes van gemaakt kunnen worden. Ook vond ik een site waar uitgelegd stond hoe je het zelf moet doen. Kijk en probeer het zelf maar eens. Klik eerst maar eens hier.


Enkele voorbeelden zie je hier of hier.
Op deze site zie je duidelijke tekeningen hoe je moet vouwen. Mijn favoriet is deze.


Of misschien om je partner te verrassen, of gewoon voor Valentijn: klik hier

En als je er geen genoeg van kunt krijgen. Of je vindt deze voorbeelden gewoon te gemakkelijk. Dan is er nog altijd dit boek.


Er staan geweldige voorbeelden in. Vier laat ik er nog zien. Dan houd ik er mee op.


In de luxere hotels wordt ook ´towel origami´ gedaan. Gevouwen handdoeken. Zoek maar eens op ´towel´ en ´origami´. Er zijn legio sites hierover.
Ok. Twee sites, Hier en hier. Dit (en toiletkunst) is natuurlijk erg leuk om je logeetjes mee te verrassen.

Succes met vouwen. Er zullen heel wat bezoekers van het kleine kamertje binnenkort verrast worden met Toiletkunst.
.

7 opmerkingen:

  1. Zo jij bent er vroeg bij vandaag!
    Heel leuk is dit!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geinig! De gevouwen handdoeken ken ik wel, maar toiletpapier had ik nog niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke voorbeelden, ga het eens proberen. Maar het nadeel is dat je met die mooie figuren vouwen wel erg lang op toilet blijft zitten met alle gevolgen van dien (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het een super idee, voor als je gasten hebt of zo:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook zo iemand die af en toe puntjes vouwd aan het toiletpapier, dat doe ik ook als ik bij anderen het toilet bezoek. De andere patronen ken ik niet, dank je wel ervoor.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat men toch allemaal met toiletpapier kan doen ,heel mooi gedaan. groetjes van Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.