Pagina's

maandag 26 september 2011

Ajuto

Dat is Italiaans voor help. Doet me denken aan de reclame voor een jongerenrekening van de P*stb*nk van jaren terug. Een jongen staat op de kade en vertelt dat je een vertaalcomputer krijgt als je een jongerenrekening opent. Hij noemt allerlei woorden op die je dan in verschillende talen kunt vertalen.

Dan hoort hij heel hard "Ajuto" schreeuwen. Hij zoekt het meteen op, maar het duurt een tijdje voor hij het vindt. Intussen is achter hem de schreeuwer aan het verdrinken in de haven. (Maar niet echt, hoor)

Waarom roep ik Ajuto? Gewoon ik wil graag jullie hulp. Ik maakte een foutje in de Christmas Fun, deel 5. Kijk maar.


De strook eronder heeft de goede maat (18,5 inch), maar de strook met engeltjes is duidelijk te kort. Opnieuw maken wil ik niet, dat is nogal veel werk. Dus dacht ik het volgende uit.

Optie 1
Aan de rechter (of linker) kant een stukje toevoegen (zelfde stof of ander stof), met daarop het label met de naam van het patroon, maakster, jaartal. Dan zit dit ook meteen vast in de quilt. Op de onderstaande foto's kun je zien wat ik gedacht had.



Optie 2
Het knoopje met de kerstsok loshalen en ook het zwarte lijntje met strikje uithalen. Aan de rechterkant het gestitchte koord verlengen en het knoopje hieraan hangen. Kijk maar op de schets hoe ik het dacht.

Optie 3
Iets anders? Maar wat? Alle tips zijn welkom.

Wat zouden jullie doen? Intussen laat ik jullie nog wat detais zien van dit deel.

Leuk he dat zilver ertussen, fleurt het hele jurkje op. 

Het knoopje zit eigenlijk wel erg tussen die twee engeltjes gepropt.

Oh, voor ik het vergeet. Ik heb nog een vraag. Eigelijk horen yoyo's als gezicht van de engeltjes, maar ik houd niet zo van yoyo's. Zou een gewone knoop ook leuk zijn. Of zou een geappliceerd cirkeltje beter zijn? Laat maar weten.

.

9 opmerkingen:

  1. mijn tip: luister niet naar vilterietjes, want die heeft er de ballen verstand van:)
    veel succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is er geen ruimte voor een 6e engeltje, het lijkt wel maar dat zou te gemakkelijk zijn..de sok aan het einde vind ik ook een optie. je kan daar dan eventueel ook nog het jaartal onder doen.

    suc6 in ieder geval, wat je keuze dan ook gaat worden.
    Ik vind het wel heel erg mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, dat is wel balen, want dit blokje was veel werk! Misschien kan je aan beide kanten ook een rand met vierkantjes doen, zoals de rand die eronder komt. Dan houdt je de engeltjes in het midden. Succes in ieder geval! Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi, balen zeg van deze mooie rand.
    Ik ben ook C F aan ´t maken, maar de engeltjes moeten nog ff wachten.
    Trouwens ik vind de 1st tip wel een goeie; gewoon een extra engeltje!

    Succes,
    Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat goede raad op afstand toch erg moeilijk is. Doe gewoon wat je hart je ingeeft. Ik denk dat ik als gezichtje een geappliceerd rondje het mooist zou vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Birgitte het is in ieder geval een erg leuk blokje geworden ikzelf zou gaan voor de kerstsok.Je ziet wel dat smaken verschillen en dat is wel zo leuk want ik vind de jojos er wel heel leuk op staan alhoewel ik er nog aan moet beginnen!Groetjes en we zullen terzijner tijd het resultaat wel kunnen zien?Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nu je het zegt: in juli is er opengebroken, half augustus en nu weer! dus 3 keer in 3 maanden tijd de stoep op z'n kop!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Birgitte, het ziet er erg leuk uit!
    Ik zou voor het logo gaan, dat sokje daar tussen de engelen geeft wel een heel leuke afwisseling.
    En wat de hoofdjes betreft: ik zou een cirkel appliceren, maar dan met de festonsteek, zodat het toch een beetje anders is dan de rest, maar minder opvallend dan een yoyo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is balen, dat het niet past. Ik zou voor de optie met de sok gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.