Pagina's

dinsdag 13 september 2011

Moeselrit (slot)

Ik zag dat ik nog van de laatste dag van ons Moeselweekend de foto's kon laten zien. Dus veel foto's - weinig woorden. Maar eigenlijk ook om te laten zien dat ik wel degelijk foto's uit rijdende auto's kan maken.

Een aanstormend treintje



Uitzichtpunt



De kerk van Abtei Himmerod, een compleet bedrijf

Hier kochten we abdijbrood. Lekker, maar heel goed vullend. We namen dit mee naar ons werk. Een snee was genoeg om de hele dag op te teren...

Daar helemaal beneden moesten we zijn.
Omlaag gaat altijd prima, maar omhoog....
Hier heb ik de basis gelegd voor mij super-pijnlijke spierpijn in de schenen en kuiten. Het doet nog pijn als ik er aan denk.

Dit is een luchtfoto van het hele complex van hun eigen site. In het midden de kerk. Links ervan, langs de grote weg de parkeerplaats tussen de bomen. Via dat smalle paadje moest je omlaag (zie foto hieroven). En dat ging dus vrij steil.


Een van de heiligenbeelden in de abdij-kerk. Weet iemand wie deze heilige met duif is? Ik heb het nog niet opgezocht.

De duif, helemaal uit hout, net als het heiligenbeeld. Prachtig.

De koorbanken voor de monniken. Ook al zo mooi.
Maar nog mooier vond ik dit...

... de bijbel voor en van de monniken.
Ooh, wat zou ik die graag een openslaan.
Maar ja dat mag vast niet.

I'm on the top of the world looking....

Klik hier voor het liedje, maar pas op.
Je zult het de hele dag niet meer vergeten.


.




6 opmerkingen:

  1. Je foto's zijn mooi geworden hoor. Fijn om door middel van je foto''s te kunnen meegenieten. De Moesel heeft voor mij altijd iets speciaals, zo fijn om naar toe te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je best gedaan, mooie foto's wel wat dreigende luchten. Ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijkt me een heerlijke belevenis! en nu weer uitkijken naar volgend jaar:)
    ik heb je goede raad in de wind geslagen en toch even geluisterd, lekker liedje om de hele dag te hummen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt wel of ik de foto's van mijn dochter aan het bekijken ben. Zij waren ook een weekje "moezelen". Prachtig is het daar!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende foto's. Je kan de sfeer proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow - what amazing photographs! I wish I was there with you... the church and the scenery look amazing!

    Have a lovely weekend!

    Vikki :-)

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.