Pagina's

donderdag 15 september 2011

Pin it!

Pinteresten jullie ook al? Oh, je weet niet wat het is?
Ik ontdekte het ook pas afgelopen weekend, maar het is geweldig. Ik was al een tijdje op zoek hoe ik de sites en ideeën kon verzamelen, bewaren én onthouden van al die leuke, inspirerende dingen die ik op internet tegenkwam. Vaak sla ik het in word op, en de plaatjes ook, maar dat vreet ruimte op de harde schijf van de computer. Die is echt nagenoeg vol!!!


Dat moest anders kunnen. Per toeval kwam ik op de site van Pinterest. Een samentrekking van pinnen en interesse. Ofwel je interesses vastpinnen. Je kunt heel gemakkelijk per categorie links (mét foto's) vastleggen van alles wat je leuk vindt. Je maakt als het ware een moodboard voor jezelf.

Ik ben aan de slag gegaan en heb een aantal boards gemaakt. Je kunt ook op andermans boards kijken en zo ook weer ideeën opdoen. Als je een kijkje wilt nemen op mijn boards, klik dan óf op het rode pinterestlogo in de rechterbalk, of op het logo hieronder.

Je kunt ideeën van alle sites 'pinnen', zowel van gewone sites, als van blogs, maar ook van e-bay of wat dan ook. Je kunt boards volgen, net als bij een blog. Je kunt ook 'pins' bij anderen 'repinnen', ofwel ook op je eigen boards pinnen. Probeer het zelf ook eens, en laat dan even weten welke boards van jouw zijn, dan kom ik ook kijken. Misschien vind ik nog wel meer inspiratie bij jou.

Veel plezier.

.

5 opmerkingen:

  1. Leuk is dat Pinterest, hè. Mij vind je hier: http://pinterest.com/handwerktuin/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet ik op mijn gemak is gaan bekijken. Bedankt voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Bietje, heb het opgeslagen,moet dat op mijn gemak eens gaan bekijken
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk idee, maar ik heb toevallig deze week een externe harde schijf gekregen, die kan ik eerst eens vullen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee, als ik tijd heb ga ik eens rustig kijken. Want nu heb ik een map op mijn bureaublad waar ik dat allemaal opsla.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.