Pagina's

vrijdag 9 september 2011

Waar ben ik mee bezig?

Ik loop achter met mijn BOM's. Deel 8 van Fin de Siècle ziet er zo uit.




En dat is nog maar alleen het middenkruis. De hoeken liggen nog op het dienblaadje. Waarom ik dit toch laat zien? Eerst als motivatie voor mij, om het toch snel af te maken. Maar ook vanwege het schuurpapier dat er onder ligt. Het is een nieuwe truuk die ik zelf bedacht heb. Misschien is iemand al eerder op dit idee gekomen, maar ik wilde het toch vertellen voor het geval dat ik de eerste ben die het zo doet.


Tot nu toe plakte ik de malletjes op schuurpapier en knipte ze daarna secuur uit. Op die manier verschuiven de malletjes niet als ik ze op de stof leg om na te tekenen. DH klaagde al dat ik zijn schuurpapier opmaakte.
Ineens bedacht ik me dat het ook andersom kan. Als ik nou een stuk schuurpapier onder het stof leg, stof er op, mal er op. En dan tekenen. Dan zou het ook niet verschuiven. Met dit blok heb ik dat uitgeprobeerd en het werkt prima. Zo spaar je flink schuurpapier uit.


Ik zit nog te bedenken of ik het schuurpapier zo laat, of dat ik het op een dunne plank plak voor de stevigheid. Wat raden jullie aan.
.

8 opmerkingen:

  1. Wij werken ook zo, al doen we ook nog schuurpapier onder de malletjes zodat het nóg steviger ligt.
    Mams heeft het onderste schuurpapier op een plankje gelijmd, werkt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar hoe vindingrijk je wordt na verloop van tijd. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op een plankje erkt het nog prettiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waar schuurpapier al niet goed voor is, ja kan ook bv onder je linialen een stukje plakken verschuiven ze ook niet meer.
    Sterkte met je project.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een plankje geeft het nog net iets meer stevigheid
    Succes!
    Freubelgroet Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik moet je teleurstellen Brigitte. Ik heb al 20 jaar geleden geleerd om met een plankje met schuurpapier te werken. De malletjes maak ik van paterno. Maar ik vind het wel super van je dat je zelf op het idee gekomen bent.
    groetjes en een fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je even op mijn blog was.
    Ik heb even bij jou rondgeneusd en er is genioeg te zien en te lezen hier. Gezellig.
    Ik werk ook al jaren met een plankje met schuurpapier en onlangs heb ik een map gekocht, waarin ook schuurpapier zit en een snijmat. Zal wel eens een foto op mijn blog plaatsen. Het is een hele bekende map, ontzettend veel mensen werken hiermee.
    Niet wanhopen hè met je Ikorni blok, komt wel goed. Sommige zijn een beetje lastig om te maken, maar rustig aan, komt best goed. Ik moet nog beginnen aan mijn laatste blok. Als je mijn laatste blogverhaaltje leest (net gepubliceerd), snap je waarom ik daar nog niet aan toegekomen ben.

    Fijn weekend,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meestal werk ik met freezerpaper als malletjes maar als ik met losse malletjes werk dan gebruik ik mijn plank waarop ik een vel schuurpapier heb geplakt. Werkt uitstekend !

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.