Pagina's

zondag 8 juli 2012

Speciaal borduren, deel 1

Het is lang geleden dat ik iets onder het kopje 'Kunst' liet zien. De laatste tijd ben ik zelf veel aan het borduren. En laatst surfte ik op internet om inspiratie op te doen voor borduurwerk. Ik kwam zo veel leuke dingen tegen, dat ik er een paar blogjes aan ga wijden.
Zo kwam ik op deze site. Geweldig leuke en grappige dingen laten ze zien. Mét verwijzing naar de maker. Dus neem absoluut even een kijkje daar.

Ik laat hier de dingen zien die ik prachtig vond, of die mij deden glimlachen. Neem een kop koffie (of thee) en geniet even mee.


Borduren op eieren (http://www.odditycentral.com/pics/embroidered-eggs-the-coolest-thing-this-easter.html). Als je goed kijkt dan zie je inderdaad heel kleine gaatjes waarin geborduurd is. Ik vraag me wel af hoe je met de naald aan de achterkant van je werk komt.

Borduren op brood door Catherine McEver. Volgens haarzelf kun je haar werk goed bewaren. Maar dan wel eerst heel zorgvuldig drogen a.u.b.


Nog een detailfoto van haar werk.


Wat dachten jullie van een geborduurde stoel?



Een geborduurde stoel van Susanne Westphal. Wat een idee! Zelf heeft ze er een complete filosofie bij. Hoe meer je de tijd neemt om de stoel te borduren, hoe lekkerder de stoel gaat zitten. En hoe mooier om te zien natuurlijk.


Florian Schmidt vond in betoncanvas (ja het bestaat echt) zijn inspiratie. Dit is canvas dat geïmpregneerd is met beton. Zo wordt het een ijzersterk en flexibel materiaal. Hij maakte er krukjes en tafels van onder de naam 'Stitching Concrete'. Het canvas borduurde hij tot krukjes. Zo gaaf.



Wordt vervolgd








.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig die geborduurde eieren. Ik denk dat je daar een lange, dunne naald voor nodig hebt, bv. een stopnaald. Knap om de voor- en achterkant tegelijk te borduren.
    De boterhammen zijn heel verrassend. Hoe komt iemand op zo'n idee....

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die eieren, dat vroeg ik me ook af hoe je zoiets voor elkaar krijgt.
    Nou ben ik zelf geen goede borduurster, dus een ei borduren word hem helemaal niet.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.