Pagina's

dinsdag 13 juli 2010

Tussendoortje (2)

De poll is nog niet afgelopen, maar de stand tekent zich wel heel duidelijk af. Alhoewel mijn voorkeur in eerste instantie uitging naar het opnieuw borduren op de ruitjesstof, ben ik nu toch om. Ik ga het huidige borduurtje met ruitjesstof verwerken.
The time for the poll isn't over yet, but I think it's clear what the results will be. My initial preference was to stitch it again on checker-fabric. But that's not what I am going to do. I will use the current stitchery.
Sorry de foto is blurry, die maak ik opnieuw
Sorry, the picture is blurry I make a new one

De doorslag gaf de opmerking (van diverse personen) dat het prachtige varieted garen anders helemaal weg zou vallen tegen de ruitjesstof. En dat is natuurlijk zonde. Het kan wel zijn dat ik nog ander stof voor de rand ga kopen. Ik wil graag voor alle vier de seizoenen dezelfde stof (patroon), maar dan in een andere kleur. Op die manier wordt het toch een eenheid en kan ik ze eventueel alle vier tegelijk ophangen. Ik weet dat ruitjesstof in alle vier de kleuren te krijgen is, maar volgens mij heeft de lokale stoffenzaak ook een soort bloemetjesstof in alle vier de kleuren. Die kleuren daarvan zijn wat feller en ik denk dat dit ook heel leuk is. Ik houd jullie op de hoogte.
What turned the scale was the remark that the stitchery would ceased againts the checker-fabric. And that's a waiste of the beautiful varieted thread.
It is possible that I am going to buy another fabric for the border. I like the fabric to be the same (but in different colors) for all the 4 seizons. I know the checker-fabric is available in all the colors. But the local fabricstore has also some flower-fabric in all the 4 colors. At least I think they have. Those colors are brighter and I think this will be very nice. If I will, I let you know.

En poe, wat heeft het gisteren geregend, eindelijk. Gelukkig was ik thuis, want wij hadden natuurlijk het zonnescherm naar beneden gelaten. De lucht was dreigend, het werd ineens zó donker dat ik dacht dat ik binnen de lampen aan moest doen, en ik was eigenlijk nét te laat om het omhoog te trekken. Het klapte met een grote zwiep omhoog, vanzelf! Wow, wat een windkracht.
And poeh, wat did it rained yesterday, finally. Luckily I was at home at that time, because we forgot to take the sunscreen up. The air was so dark, that I had to turn on the lights inside. And I was just too late to take the sunscreen up. It flopped with a big bow up, on itselves! Wow what a windpower.

En dan de regen. Die kwam er met bakken uit, maar niet verticaal, nee horizontaal!!! Ineens zag ik een letterlijk verblindende flits. Ik keek er recht in. En meteen dook ik in elkaar, want er kwam me toch een donderslag. Volgens mij was dat recht boven me. Schrikken! Gelukkig hebben wij geen schade. Alleen is de vlinderstruik uit elkaar gewaaid en moet ik die op gaan binden.
And then the rain. It rained cats and dogs, and more. Not vertical, but horizontal!!! Suddenly a blinding flash. I looked right into it. Immedeatly followed by a huge thunder. I must have been right above me. Scary!!! Luckily we don't have any damage, like many other people. It's just the seringa (vlinderstruik) which is blown over. I have to bind this one.
.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je plannen realiteit beginnen te worden. Ook fijn dat we je met ons allen kunnen helpen.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, zie je daar al staan Birgitte, ik verschoot zaterdagavond hier zo hard, dat ik dacht, die knal was naast mijn stoel en dat is een gat n de grond:-)

    Oh je struikje ocharme, zo door elkaar geschud worden ség.

    Groetjes, jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Birgitte,
    Het heeft inderdaad fiks gedonderd, dit weer is best zeldzaam in nederland, Dat we het nu wel hebben wijd ik aan de opwarming van de aarde. Hopelijk vinden de wijze mannen en vrouwen tijdig een oplossing voor ons nageslacht! Je borduurtje is te gek met die ruitjesstof erbij. groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.