Pagina's

zaterdag 5 juni 2010

Hoedje en sjaaltje / Hat and scarf

In de afgelopen week heb ik weinig kans gezien om even rustig te handwerken. Het begon allemaal met de kermis, waardoor ik slecht sliep. De kermis is zo'n 100 meter bij ons vandaan. Woensdag mijn ouders supervroeg weggebracht voor hun vakantie ontregelde ook mijn slaap. Er moet ook nog gewoon gewerkt worden, gekookt en alle andere klussen. Toch kan ik jullie wel wat kleins laten zien. Ik wilde een klein werkje doen, wat snel af is. Ik wilde graag snel resultaat zien. Dus nam ik het patroontje van Nima en haakte een vrolijk zonnehoedje. Nu zitten er al drie hoedjes in mijn kleine verzameling. De give-away van Nima is gesloten, maar tot 15 juni kunnen de hoedjes gehaakt worden. Daarna natuurlijk ook, maar dan showt Nima ze niet meer.
Last week I did not do much on crafting. It started with the 'kermis' (kind of fair) that disturbed my sleep. We live about 100 metres from the kermis-place. Wednesday I brought my parents very, very early to their vacation starting point. Besides this I have to work, cook, and do lots of other things.
Still I can show something small. I wanted to do a little work, what is fast done. I wanted to see a quick result. So I took the pattern of Nima again and crocheted a merry summerhat. Now I have already 3 hats in my little collection. The give-away is closed, but till 15 June the hats Nima will show the hats on her blog.

Dit hoedje lijkt op de hoedjes die je in de jaren 70 en 80 zag in een groter formaat. Eronder zat dat een rol wc-papier. Je zag ze op de toiletten of door de achterruit van de auto.
This hat looks like the hats from the 70's and 80's, but back than bigger. They covered a roll of toiletpaper. I spotted them a lot on toilets and through the backwindow of cars.

En ik vond op deze blog het patroon voor een 'Peppy-sjaal'. Dat klinkt erg vrolijk en is ook heerlijk simpel om te doen. Al heb ik het patroontje iets aangepast. Ik maak meer van die lange lussen, omdat ik dat mooier vind. Tot nu toe heb ik ziet mijn Peppysjaal er zo uit.
And I found on this blog the pattern for a Peppy-scarf. It sound very cheary and is really simple to make. I changed the pattern a bit. I make more loopings, because I like that. So far my Peppyscarf looks like this.
En van dichtbij ziet een Peppy-sjaal er zo uit.
And a close-up looks like this.

3 opmerkingen:

  1. Dat hoedje met een wc rol onder op de spoelbak zien staan...juist ja, als kind zag ik dat ook bij de oudere dames dan vooral :-)

    Lijkt me heerlijk hé toch nog een klein werkje te kunnen:mogen doen dat je toch nog die weldoening geeft van het met hobby bezig hé.
    Geniet er maar van met dit heerlijke weer nu.

    (ps, ik heb net vandaag voor mijn mama een blog aangemaakt, waar voorla breiên en haken zal opstaan, indien intresse om een kijkje te gaan nemen, dat zal ze leuk vinden, het blogadres is http://breiprobeersels.blogspot.com )

    Groetjes,,Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk hoedje! En die klosjes? Tja, misschien moet je gewoon beginnen. Tijd heb je wel nodig, maar niet heel veel. En, 1 klosje is ook een klosje. Langzaamaan worden dat er 2 en dan 3. Probeer het maar. Maarja, haken en breien is ook heel ontspannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow...lovely to see your another version of the hat...

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.