Pagina's

dinsdag 15 juni 2010

Nog één keer hoedjes

Eerder heb ik hier en hier verteld over de hoedenspeldenkussentjes. Nima gaf een patroontje weg en voor 15 juni moesten de hoedjes gehaakt zijn. Op 16 juni zal er een 'Grande Parade' komen van alle hoedjes die iedereen gemaakt heeft. Mijn collectie is inmiddels uitgebreid tot 6 stuks. Vijf er van zijn variaties op het patroon van Nima, de laatste is een echt heksenhoed en een brouwsel van mezelf. Kijk hier mijn 'kleine parade'.
Before I blogged about de little hatpincushions. Nima gave the pattern away, and before June 15th we all had to finish our little hat. On June 16th she will have a 'Grande Parade' on her blog with all the hats. My own collection has 6 little hats. Five of them are based on Nima's pattern, the last one is my own creation. Here is my 'little parade'.


Mijn eerste hoedje, elegant exemplaar in paars met lila. Een zomerhoed voor de dame die modebewust is en dus kiest voor het modieuze paars.
My first hat, elegant one in purple and lila. A summerhat for a lady who is aware of what is fasionable and chooses for the fashionable purple.

De tweede, een amazonehoed in de passende kleuren licht- en donkergroen. Compleet met mooie strik, prima geschikt voor de elegante amazone.
The second one, a amazonehat in de matching colours light and dark green. Complete with a big bow, perfect for an elegant amazone.

De derde is een hoed met een golvende rand. Uitgevoerd in een zeegroene tint, afgezet met fel oranje. Speciaal voor de dames die swingend in het leven staan.
The third is a hat with a wavy edge. Made in a beautiful seagreen shade, with lively orange. Specially for ladies who swings through live.

De vierde is uitgevoerd in de kleuren van de Nederlandse vlag. Eigenlijk is het blauw niet donker genoeg, maar het ziet er vrolijk uit. Anders kunnen de Luxemburgers er zich in herkennen. Voor op het strand, maar ook voor het huidige WK natuurlijk.
The fourth is made in de colours of the Dutch flag. Actually the blue is not dark enough, but it all looks very cheery. And if not, the people from Luxembourg will appreciate this hat. For the beach but for the World Champignonship too.

De vijfde is compleet oranje. Speciaal gemaakt voor alle voetballiefhebbers die nu in Zuid Afrika zijn om ons oranje-team aan te moedigen. Ik heb het wat opgeleukt met kleine (gehaakte) bloemetjes in de kleuren van onze vlag.
The fifht is completely orange. Specially for all those Dutch soccer-lovers who are in South Africa right now to cheer at our national oranje-team. I pimped it up with some little (crocheted) flowers in the colours of our national flag.

En de laatste is de heksenhoed, uiteraard in zwart. Natuurlijk zijn hier geen versierselen op de hoed, hij hoort gewoon in zwart. Zwarte Magica zou er dolblij mee zijn.
And the last one is the whitchy one, in black of course. With no embellishments, it should be in black. Black Magica would be delighted with it.

Wat zeggen jullie? Wat mijn favoriet is? Tja, op dit moment de oranje natuurlijk, maar voor het normale dagelijkse leven vind ik de lichtgroene wel heel erg chic. Zeker met die grote strik er op. Welke is jullie favoriet?
What do you say? Which one my favorite is? Well, at this moment de orange one of course, but for normal daily use the light-green one. It is so classy and chic. Specially with the big bow on it. Which one is your favorite?

.

8 opmerkingen:

  1. Hoi bietje,
    Kijk als haakfan raakt mij dit ik vind de hoedjes echt te gek!! en nog bedankt voor je lieve berichtje hé
    groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie collectie hoedjes. Erg leuk om ze als speldenkussen te kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit is echt leuk zeg! Wat doe je ermee als ze af zijn?
    En hoe lang werk je er ongeveer aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo

    Kom op je blog terecht omdat ik op zoek was naar een patroon voor een heksenhoed....
    Deze is erg leuk en de andere hoedjes zijn ook zo Mooi ♥....
    Heb je er ook patronen van die je misschien wil delen?

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, zit je te googlen....en kom je hier uit. WAUW. Ik zocht een muts omdat ik probeer Gandalf te maken maar de tovenaarsmuts wil niet lukken.
    Wat een leuke hoeden!!!!!!! Wat zou ik graag een patroontje hebben. Ik ga in elk geval met de tekening maar eens proberen.
    Groetjes
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi, ik zocht naar patronen voor speldenkussens, via google kwam ik op je blog uit, Heb jij patronen van die hoedjes? Zou ik ze dan mogen? gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb je een patroon voor de heksenhoed? Ik zoek al even een patroon maar vind nergens één en die van jou is goed gelukt! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.