Pagina's

woensdag 9 juni 2010

Larkfoot stitch


Op deze blog ontdekte ik een heel gemakkelijke haaksteek, die toch een heel apart effect heeft. Het is een steek waarbij je nauwelijks na hoeft te denken als je eenmaal de slag, pardon steek, te pakken hebt. En je kunt er leuke dingen van maken. Ik kocht afgelopen weekend een stapel bolletjes katoen in allerlei frisse en vrolijke kleurtjes. Kijk en oordeel zelf.


Je kunt al zien dat ik al begonnen ben met haken. En ik besloot om een tas te maken. Gewoon A4 formaat op zijn kant. Zonder patroon, want dat zou ik zelf ook wel tijdens het haken kunnen bedenken. Eerst de bodem een ovaal met allemaal vasten. Net zolang rondhaken tot het ovaal groot genoeg is om een klapper in te bergen. En daarna de larkstitch-steek. Ik gebruikte rode en blauwe kleuren, maar dan wel bij elkaar, zodat er straks min of meer een blauwe band over het rood te zien is. En dit is hoever ik op dit moment ben.


Is het niet kleurig en fleurig? Er moet nog een binnenkant van stof in, anders rekt de zwaarte van een klapper de tas helemaal uit. En in die stoffen binnenkant wil ik een aantal vakken maken voor allerlei spullen die ik normaal ook mee naar school sjouw: agenda, etui, rekenmachine, beurs, telefoon . . .
Soms met een rits om niet al te duidelijk laten zien wat er in zit, en soms met een lipje en knoop, zodat de inhoud er niet zo gemakkelijk uitvalt. De bedoeling is dat de hele tas met een grote rits af te sluiten is. Ook hier is natuurlijk geen patroon van, maar dat ga ik wel eens uittekenen. Ook moet ik nog bedenken van welke kleur uit de tas zelf ik de binnenkant wil maken, een van de rode, of een van de blauwe. Of misschien gewoon wit, lekker zomers en dan lijkt de tas ruimer. Wat denken jullie?

.

6 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke kleurtjestas, leuk!

    Ik denk dat jij mijn mama haar blog wel leuk zult vinden, die gaat over breiên en haken,.. hij is wel net opgestart en staat nog in de kinderschoenen, ze heeft al veel gebreid voor ons dochter haar poppen. Nu is ze bezig voor iets voor haar zelf, maar haar wol steekt wat tegen van medewerking, dus vliegt dikwijls terug opzij :-)

    Maar ze zal het wel fijn vinden moest je even langskomen op haar nieuwe blogje :-)

    http://breiprobeersels.blogspot.com

    Groetjes, jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er mooi uit met die steek!

    Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak jij prachtig haakwerk. Het wordt een heel aparte tas, echt een van jezelf. Ben benieuwd hoe hij wordt als het klaar is met alle binnenvakjes. Ik moet ook alles duidelijk op een plek in mijn tas hebben, goed overzichtelijk, wel zo handig.
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt dit een mooie en vrolijke tas. Voor de binnenkant vind ik het blauw wel leuk maar het rood kan ook goed. Veel plezier met beslissen en afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt een leuke tas! Ik zou geen witte binnenkant maken, want dan wordt je zelfgemaakte tas wel erg gauw een beetje smoezelig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.