Pagina's

zondag 20 juni 2010

Naalden en . . . / Needles and . . .

naaldenmapjes.
needlecases

Eerder deze week heb ik twee hele oude borduurlappen laten zien. Prachtige werken, maar ik heb er 20 - 25 jaar gelden de naald in laten zitten. Die is gaan roesten, enfin de rest kunnen jullie je voorstellen. Iedereen nog bedankt voor de tips. Ik ga proberen om het met spul van HG te verwijderen, maar dit weekend heb ik geen kans gehad om naar de winkel te gaan daarvoor. Het resultaat zal ik zeker op deze blog vermelden. Er zullen ongetwijfeld nog meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben, hadden, of hebben gehad.
Earlier I blogged about rust in my embroiderywork. I let the needle in my work and then put it away (for years and years). The needle rusted, and the rest you can imagine. I want to thank everybody for the tips. I am going to try to use the stuff from HG, but not this weekend. I haven't got it yet. But I will show the results on my blog, so stay tuned. Other crafters can learn too from my mistakes.

Dé oplossing voor de toekomst is natuurlijk de naalden (en spelden) uit je werk te halen. Zeker als je het voor langere tijd aan de kant legt. En er zijn zo veel leuke patronen voor naalden (en spelden) mapjes in omloop. Ik heb er een paar op een rij gezet.
The best solution for the future is to get the needles (and pins) out of my work. Certainly if you put your work aside for a longer time. There are lots of cute patterns vor needle (and pin) maps available. I collected some for you.

- Sweet and Spotty Needle Wallet van Cinderberry
- Wilma Karels (als je lid wordt van de nieuwsbrief / if you join her newsletter)
- Op deze site staan 20 (!) tutorials voor Needle Books and Cases

De Sweet and Spotty vind ik zelf heel erg leuk. Dus daar ga ik mee begonnen. Tot die tijd gebruik ik dit . . .
I like the Sweet and Spotty very much. So I am going to start with that one. So far I use this . . .

Of je ontwerpt er zelf een. Als jullie nou een berichtje achterlaten met een link naar een afbeelding van jou eigen naaldenmapje, zou dat mij (en anderen waarschijnlijk ook) veel inspiratie geven. Het hoeft niet zelf ontworpen te zijn, het hoeft zelfs niet zelf gemaakt te zijn. Het gaat er om dat ik (en anderen inspiratie opdoen om er eentje te maken. Alvast bedankt.
Or you design one yourself. Please leave a message with a link to a picture of your own needlecase. You don't have to designed it yourself, not even made by yourself. It's just that I (and others) get inspiration to make one. Thanks in advance.

Tenslotte: op de Quilting Gallery kun je tot 5 juli intekenen op een needle case swap. Dan wordt het helemaal een verrassing hoe je toekomstige naaldenmapje er uit komt te zien. Lijkt me leuk. Op de site staat een patroon en een tutorial. Dus dat moet lukken.
The Quilting Gallery is hosting a needle case swap. In that case it's a complete surprise how your future needle case will look like. Fun. On the site is the pattern and the tutorial, so I shouldn't be too difficult.

1 opmerking:

  1. O jee dát zijn heftige vlekken.
    Ben benieuwd hoe je die er uit krijgt.
    Daarna iets over heen bordduren misschien !!??
    Heb mij van het begin af aan aangeleerd de naald aan de zijkant te steken.

    Heb wel naaldenboekjes gemaakt maar steek de naalden nog steeds in de stof of erger in mijn mond. Mapjes en ook kussentjes vind ik zo leuk en nog liggen ze ongebruikt !!
    Mijn magnetische gebruik ik wel tegenwoordig omdat mijn vingers de kleine speldjes niet kunnen oppakken.

    Leuk zo'n swap én ik zag mooie linken !!

    (((zwaaii))).... MM

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.