Pagina's

donderdag 14 juli 2011

1979

Wat zal ik met dit jaar hebben? Nou eigenlijk niet zo veel. Ik was er wel, zat op de lagere school, maar het staat niet specifiek in mijn geheugen gegrifd hoor. 1979, is het jaartal van het nieuwe deel van God Jul, je weet wel die patroontjes van Inga Palmgren die Joke en  samen met mij maken. Super leuke en knusse patroontjes.

Het eerste deel borduurde ik met twee draadjes over twee draadjes. De uiteindelijke grootte is ongeveer A4-formaat geworden (ca. 21 x 28 cm). En dat vond ik eigenlijk te groot. Ik wilde ze kleiner. Dus nu maak ik ze over één draadjes. Ik heb nog even geoefend of het met een of twee draadjes moest. Uiteindelijk koos ik voor twee draadjes borduurgaren voor een lekker vol resultaat. En over dat resultaat ben ik heel tevreden.


Het is wel heel klein, kijk op de volgende foto heb ik er een schaartje en een kaartje met het garen bijgelegd. Ieniemienie he?


Omdat het over een draadje is, is het veel meer werk. Ik moet de naald insteken en aan de andere kant er uit trekken. Over twee draadjes kan ik de naald insteken en in een ander gaatje weer terugsteken. Scheelt de helft van de tijd., Bovendien zijn de grote rode vlakken lastig te borduren. De steekjes zitten daar flink op elkaar. Maar geen nood, ik sjoemel af en toe. En het valt me reuze mee hoe goed ik het allemaal zie. Ik gebruik geen daglichtlamp, maar een gewone lamp met halogeenpeertje. Ik meen van 12 Watt. Prima licht.

Hebben jullie trouwens ook dat schattige balkonnetje gezien in deze God Jul? Precies het balkonnetje van Romeo en Julie. Al hing hun balkon in Italië, ik geloof in Florence.
Ik stel zo me voor dat Sven onder dit balkonnetje voor zijn Ingrid stond te zingen. O, Ingrid, o, Ingrid......

.

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooi borduurwerk is het. Zo fijntjes. Een heel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er mooi uit Birgitte, een hele dunne naald wil ook nog wel eens helpen om makkelijk te steken. ben benieuwd hoe het borduurwerk eruit gaat zien als het af is. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig mooi en fijn werkje. Petje af voor zoveel geduld en vooral goed zicht :)). knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer mooi borduurwerkje is dit, ben zeer benieuwd naar je vorderingen hiervan ;)

    Mvg Sarah
    www.borduurwerkensarah.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Zo fijn zou ik niet kunnen borduren ivm mijn blinde oog. Knap hoor! 1979 was het jaar dat ik naar de middelbare school ging ..brugklasser!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ten eerste wil ik je bedanken voor je reactie. Ik vind merklappen, en borduurwerken in 1 kleur altijd erg mooi.

    Het jaar 1979 moest ik nog 11 jaar wachten tot ik het ligt zag. Maar het is het jaar dat vriendlief naar de peuterschool ging

    ps. ik vind dit een leuke site, heb je tussen me ik volg lijst gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh bietje, wat een priegelwerk, maar wél prachtig:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Birgitte,

    Ziet er inderdaad klein uit, maar wel in een mooie kleur geborduurd.

    groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er heel fijntjes uit. Prachtig borduurwerk. Groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh, wat mooi fijntjes, word de grootte hetzelfde? als 1974?
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.