Pagina's

maandag 25 juli 2011

Celtic Knot

Ik houd van de keltische kunst. Die is op het eerste gezicht vrij simpel, maar als je langer kijkt, dan ontdek je het vakmanschap zeker wel. Ik was op zoek naar goede tekeningen van een keltisch hart om het te borduren en struikelde over deze video. De video laat je zien hoe je zelf zo'n hart kunt knopen van een stuk touw. Ik heb het ook geprobeerd, maar ik mijn 'touw' was niet dik genoeg. Met een dikker touw is het zeker gemakkelijker.




Leuk als halsketting of gewoon als teken van je liefde voor je geliefde. Hieronder nog een foto van de mijne. Ik schat dat hij zo'n centimeter groot is, of liever gezegd, klein. Succes als je het ook gaat proberen.



.
.

5 opmerkingen:

  1. Leuk hè, ik heb ook al heel wat knopen in elkaar gezet, heerlijk ontspannend. Ik heb de video niet bekeken, maar een heel goede manier om ingewikkelde keltische knopen te maken is om een tekening er van op een prikbordje te leggen en met het koord (of scoebidoo-touwtjes, daar gaat het ook heel goed mee) de lijnen te volgen. Op de kruispunten wel spelden zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk item en een heel simpele uitleg:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is het geworden. Om te borduren vind ik ze ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, dat moet ik proberen, ik nl. nog net zo'n koordje liggen. Dankjewel voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartstikke leuk, ga ik eens proberen te vilten....laat wel zien wat het geworden is. knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.