Pagina's

woensdag 27 juli 2011

Frustratie

Het berichtje over het boodschappennetje ging gisteren iets te snel, dat was voor vandaag bedoeld. Maar goed, dan kan ik nu wat van mijn frustratie kwijt.

Frustratie over blok 2 van Fin de Siecle. Intussen heb ik het een keer of 5 al uitgehaald en nog steeds niet goed. Eergisteren de laatste keer, en warempel toen het middenstuk weer in elkaar zat, klopte het. Het was vierkant!!! Jippie. Vreugde alom, althans bij mij. Toch gelukt.


Dus vol goede moed begon ik aan de rode rand. Eerst de stukken zonder hoekblokje. En toen die met hoekblokje. Maar daar had ik flink ruimte over. Hoe kan dat??
Dus uitleggen en jawel hoor, ik zag dit...


Als het niet duidelijk is. Aan de linkerkant heb ik de naad van de rand met het hoekblokje gelijk gelegd met de naad van het middenblok. En aan de rechterkant heb ik ruimte over. Kijk maar.


Dit had me misschien al moeten waarschuwen.


Er schoten toch wat bijzonder krachtige termen uit mijn mond, excuses daarvoor. Maar ik snapte er niets van, nog steeds niet. Pauline vroeg me laatst al of ik de blokken nagemeten had. Dat had ik, volgens mij waren ze goed. Ik zal nou eerst de mallen eens na gaan meten. Misschien zit het daar in. En misschien moet ik het helemaal opnieuw maken, met nieuwe stof. Eens kijken of me dat lukt uit de restjes. 
Tot die tijd ligt dit blok weer op een stapeltje, te wachten op betere tijden, als ik weer moed heb.


.

9 opmerkingen:

  1. vandaag is er bee bij pauline, dus als je deskundig advies nodig hebt, laat het even weten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Birgitte,

    Oh zo jammer dat het niet uitkomt, want het ziet er wel een mooi blokje uit, hopelijk kom je er achter hoe en wat en geraak je erdoor, succes !

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leef met je mee,je kan niet de onderste strook aanpassen aan het blokje en dan de rode rand van ht totale blok wat ruimer maken?
    sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelend als je zoveel werk in iets gestoken hebt en het klopt maar steeds niet! Ik heb meelij met je :(! Maar niet getreurd, ergens zal er wel een oplossing voor komen. Zeker weten! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. frustrerend inderdaad, maar ergens zit de fout. Als je die ontdekt denk je waarschijnlijk : Oja, logisch ! Greetz Lejo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vervelend he als je iets steeds opnieuw moet doen en het klopt dan nog niet. Ik hoop dat je de fout snel vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie natuurlijk wel verschil, maar ik zie ook dat je het middenblok niet helemaal plat hebt liggen. Als je dit nu eens eerst plat strijkt, misschien valt het verschil dan wel mee. En als je met de hand naait, kan je altijd een beetje "foetele". Soms komt het ook wel omdat je het ene stofje schuin van draad hebt en het andere recht van draad. Maar als ik het goed zie, kan dat het verschil niet zijn. Heb je deze rode ook vergeleken met de rode die er al aan zitten? Ben benieuwd naar het vervolg....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mocht het niet lukken, dan weet je waar je moet zijn...........
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor je opnieuw begint zou ik eerst uitzoeken waar het fout is gegaan. Zoveel als er over steekt krijg je nooit netjes weggewerkt. Het moet bijna zeker in de mallen zitten, of twee keer naadtoeslag. Of is het verschoven bij het tekenen.Je kunt er iets onder leggen zodat het niet schuift, b.v. een plankje met schuurpapier, of de snijmat.
    Na al die tips, ook van mijn voorgangers moet het toch wel goedkomen. En patchwork moet toch geen frustratie oproepen, dat is pure ontspanning.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.