Pagina's

woensdag 13 juli 2011

Meebreideken, deel zoveel

En weer is er een deeltje af van deze deken. Deze keer koos ik voor deel 1 van Elizabeth. Het patroontje en ook de tekening snapte ik niet zo goed. Maar de foto was erg duidelijk.


Ook dit patroontje heeft weer twee kanten. De kant hierboven is bedoeld als de achterkant. Maar eigenlijk is die ook al leuk. Het lijkt op een vlechtwerk van rechte en averechte bandjes. De kant op de foto hieronder doet meer recht aan de naam van het blokje: golvende blokjes.


Ik weet nog niet welke kant ik als voorkant kies. Misschien brei ik hem wel 2 keer, voor iedere kant. Het is een lekker patroontje om te breien. Deze breide ik toen ik de tour de France keek. Die rit waarbij Hoogerland zo vreselijke smak maakte. Wat zag zijn bovenbeen er uit, zeg!!! Toen ik later de foto's zag, kreeg ik spontaan tranen in mijn ogen. Wat moet die man een pijn hebben gehad, dat waren lelijke, diepe wonden.

En de dag erna bij dezelfde foto's in de krant dacht ik. Nou ja, zeg. Die man heeft flink pijn geleden en nou staat hij ook nog met zijn (bijna) blote kont in alle zowat alle dagbladen ter wereld, en komt hij overal op TV ook. Het leven van een tourrenner gaat niet over rozen, maar soms over prikkeldraad.
.

3 opmerkingen:

  1. 2 keer breien is een goed idee, want de voor en achterkant zijn totaal verschillend.
    inderdaad over prikkeldraad gaan lijkt me niet zo'n prettig gevoel, laten we hopen dat ie snel opknapt en van de pijn af is.
    als je wilt komen vilten:
    vanaf volgende week kan ik alle dagen behalve de woensdagen en van 28 juli t/m 1 augustus ben ik een paar dagen naar schotland. de lapjesfluisteraar wil ook komen als je hier bent:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn mooie vierkantjes, allebei!! knufz...Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind beide kanten van je vierkant even mooi. Ja het leven van een wielrenner is afzien.

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.