Pagina's

dinsdag 5 juli 2011

Geheugen

Konden we eerst alleen op ons eigen geheugen vertrouwen. Tegenwoordig kunnen we het ook op een externe geheugendrager opslaan. En die dingetjes worden steeds kleiner en steeds beter beschermd. Een gat in de markt voor sommige bedrijven. Ze zijn namelijk in allerlei uitvoeringen te verkrijgen. Zoals deze, waar er maar liefst 3 in verwerkt zijn.


Zo valt het helemaal niet op dat je je extern geheugen bij je draagt. Kun je net doen alsof je het allemaal zélf nog zo goed weet. Er zijn ook speciale modellen voor zakenmensen.

Altijd handig je geheugen zo bij de hand. Wel opletten natuurlijk als je achter de laptop zit en je ineens trek krijgt in koffie. Je moet dan niet meteen opstaan en naar de automaat gaan. Maar aan de andere kant. Echt goede zakenmensen heen natuurlijk een koffiejuffrouw die vers gezette koffie komt brengen.

Er zijn ook speciale modellen voor vrouwen.


Je geheimen/geheugen is zo natuurlijk hartstikke veilig. Alhoewel, voor je minnaar moet je natuurlijk wel uitkijken. Maar die is op zich al een geheim, dus dat zal wel geen kwaad kunnen.

Er is ook aan inbrekers gedacht door het volgende model te ontwikkelen.

Een koevoet. Je gaat natuurlijk niet met een ouderwetse koevoet op dievenpad. Je kunt daar hooguit mee binnenkomen. Daarna heb je er niets meer aan. Maar zo´n hypermoderne koevoet is superhandig als je binnen bent. Je steekt hem er zó in en downloaden maar.

Om je eigen geheugen goed te beschermen moet je van goede huize komen. Dit modelletje kan je er goed bij helpen.

Superveilig. Alleen degene met de sleutel heeft toegang. En die heb je natuurlijk zélf gehouden en verborgen op een goede plek. Als je zo´n plek niet het, moet je je externe geheugen zelf onzichtbaar verbergen. Wat dacht je van zoiets dan...

Zeg nou zelf, wie gaat er nou een extern geheugen in de deurklink zoeken, niemand toch.

Eigenlijk mag niemand je extern geheugen zien. Er is één uitzondering, voor je allerliefste heb je toch geen geheimen. Dus beloof je eeuwige trouw met dit...

Kortom, wat zijn de eerste levensbehoeften van de mens tegenwoordig. Die zijn in drie dingen te vatten. Op de onderstaande afbeelding staan ze gebroederlijk naast elkaar.

Water - electriciteit - extern geheugen

En er komt nog een tijd dat we bij de dokter met dit apparaat onderzocht worden. Maar hopenlijk is die dag nog ver weg.

Wel gemakkelijk voor de arts natuurlijk. Zo kan hij meteen zien wat er allemaal aan je lichaam versleuteld is, welke medicijnen je hebt gehad, etc. etc. Een soort patientendossier lijkt het wel.

De foto's komen allemaal hier vandaan.
.

5 opmerkingen:

  1. hahahahahaha! ik ben alweer vergeten waar het over gaat, even op mijn externe geheugen kijken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. grappig ik zou wllen dat ik een beetje extra geheugen bij me kon dragen. dan zou ik niets meer vergeten.

    tja... gelukkig zijn we maar mensen.
    Leuk berichtje weer bietje.

    Groetjes - Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je bij mij reageert. Ik wist echt niet waar ik dit nog gezien had.

    Ik zal het op mijn log zetten !! Dankjewel.

    Liefs josé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grinnik, hoe komen ze erop, schitterend
    Ik heb iets nodig voor mijn dag en datum geheugen!! raak vaak die kwijt. grinnik
    Groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.