Pagina's

zondag 24 juli 2011

Herkennen jullie dit?


Of misschien is de volgende foto duidelijker?


Herkennen jullie de stofjes? Het zijn toch van die beauties. Toen ik ze voor het eerst zag, werd ik helemaal verliefd op de kleuren. En ze passen toch zo goed bij elkaar.
De regelmatige lezer(es) weet dat ik al een tijdje met deze serie bezig ben. Jawel het is mijn Fin de Siècle. Ik lig wat achter, en afgelopen week en ik aan blok 6 begonnen. Het is nog niet helemaal af. Maar tot zover was ik gisteren. De buitenste rand zit er nog niet aan. En het middelste stuk zijn nu nog twee stukken. Om te kijken hoe het er uit zal zien heb ik alles aan elkaar gelegd.


En pas toen zag ik het. Een fout, een echte FOUT. En nu twijfel ik. Het is niet storend, en eigenlijk vind ik het niet erg, maar het blijft een fout. Moet ik het uithalen? Dat kan nou nog relatief gemakkelijk. De navajo indianen maken expres een fout in al hun prachtige werk om de fantasie te laten ontsnappen. En er is nog een groep (weet niet meer wie) die dit ook doen, maar dan om een andere reden. Zij vinden dat alleen God perfect is, en zijzelf (en hun werk niet), vandaar.

Zien jullie overigens ook wat er fout is gegaan? Valt het op?
.

8 opmerkingen:

  1. ik denk dat een blinde het graag zou zien, ik zie het in elk geval niet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het wel, je moet zelf weten wat je doet, maar deze fout blijf je altijd zien en jij weet waar die zit.
    Ik zou het veranderen, vooral nu het nog kan.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zou het ook veranderen je blijft je er altijd aan ergeren

    gr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als de fout is wat ik zie, dan is het op twee hoekjes fout in het middenstukje. Was het blokje van mijzelf zou ik het zeker even uithalen. Zou het al in een hele top verwerkt zijn misschien niet. Aan jou de keus wat je ermee doet!!! Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet niet of God wel zo perfect is ;-) anders had hij de mens ook wel foutloos in elkaar gezet... hihi en we zijn geschapen naar zijn evenbeeld .. Foutjes mag maar deze zie ik ook, althans ik denk dat het in de hoekjes zit. Dan zou ik het uithalen..

    Jammer Joh, zonde van al het werk

    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och Bietje, dat gebeurt ons allemaal, 't is een goede leerschool LOL. Als het mij overkomt, zucht ik eens diep en haal het uit. Want het zou me blijven storen. Maar als jij er geen moeite mee hebt, zou ik het zeker zo laten. Ik geloof dat het de Mennonieten zijn die zeggen: "Nobody is perfect, only God".
    Wat hebben we een heerlijk handwerkweer, he?
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben geen quilter maar ik denk dat ik zie wat jij bedoelt maar ik vind dat er fouten in een werk mogen zitten. Alleen de natuur is perfect en wat wij maken is een hele mooie kopie! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedoel je het vierkant op een hoek waarbij het bruine vierkantje naar binnen wijst ?
    Tis omdat je er zo op hamert dat ik ben gaan zoeken want anders viel het me niet op maar ja ik ben dan ook geen quiltster ( juist woord ? ) :) en is het DIT dan wel ?
    Bietje als het jou stoort dan moet je de fout herstellen en indien niet dan .. laat het zitten meid :)

    Nog veel naaiplezier !

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.