Pagina's

maandag 25 juli 2011

Weten jullie nog van deze?

Gisteren liet ik dit zien. Deel 6 van Fin de Siècle. Het zat verkeerd in elkaar en ik twijfelde of ik het zo liet zitten. Dus vroeg ik jullie hulp. De meesten vertelden dat ik het uit moest halen. Anderen zouden het misschien niet zien, maar ik zelf wel. En nu kon het nog eenvoudig, want het zat nog niet helemaal aan elkaar. Voor degenen die niet zagen waar de fout zat, let op de lichtere deeltjes in het midden van de lange zijde.


Toen ik de fout ontdekte ging ik dus ook maar eens goed nadenken. Tegelijkertijd aten we dit: erwtensoep.


Erwtensoep in Juli?!?!? Jawel, het was echt koud en we hadden er zin in. En al denkende en pratende was ik er zelf ook van overtuigd dat ik het uit moest halen. Ik zou het altijd zien en me er aan ergeren. Ook al was het wel veel werk, want ALLE vier de blokjes met de witte delen moesten er uit. In alle vier zat een fout. Dus met de tour op TV en dit op de tafel...


ging ik aan de slag. En het duurde echt lang voor ik weer terug was, waar ik gestart was. Ondanks dat Pauline me eerder die week een snellere steek had gewezen om het aan elkaar te zetten. (dankjewel voor de tip)

De hele tour-etappe ben ik bezig geweest en s'avonds ook nog. Toen ik uiteindelijk ging slapen was ik wél verder. Er hoefde nog maar één strip aan en het hele blok was klaar. Maar daar had ik de puf toen niet meer voor. Dat komt morgen (vandaag) wel.

En vanmorgen he ik het laatste stuk er aan gezet, alles gestreken en foto's gemaakt. Dus kan ik trots deel 6 presenteren.


Het is erg mooi geworden en ik ben heel blij dat ik het uitgehaald heb. De lichtere delen vallen best wel op en zo is het een beter geheel.

Ik heb nou 5 delen helemaal af, en deel 2 nog niet helemaal. Maar ik heb wel zin gekregen om dat ook goed te krijgen. Dus wie weet.
De delen die klaar zijn zien er zo uit. Ik heb de foto ietsjes bewerkt, want de kleuren waren drie keer niks, ondanks dat de zon goed scheen. In het echt zijn de kleuren uiteraard veel sprekender, roder en bruiner.


Deel 2 moet in het midden boven komen. Ik ben nog steeds erg verliefd op de kleuren en patronen van deze blokken.
.

12 opmerkingen:

  1. problemen oplossen met soep en thee:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erwtensoep in juli,waarom niet?
    Wij maakten gistermiddag een fles Glühwein open!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok .. het waren er 3 die niet juist zaten ! Dan ist maar goed dat je het uitgehaald hebt Bietje want het is idd veel mooier nu :)

    Smakelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het ziet er nu goed uit!! Blij dat je het toch gedaan hebt en met erwtensoep en thee én de tour maken alles goed!
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is goed dat je het uitgehaald hebt, ik dacht al dat het de drie hoeken waren, het zag er ook een beetje vreemd uit. Nu is hij goed en ziet er prachtig uit. Het zijn echt kunstwerkjes.
    En heerlijk hoor Erwtensoep...waarom ook niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik moet zeggen dat het er nu inderdaad veel mooier uitziet!! Moet ook aan de soep gelegen hebben dat het zo mooi geworden is :)) knufz....peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het blok ziet er nu veel beter uit. Goed dat je het hebt uitgehaald!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het quiltje wordt erg mooi, Brigitte. Groot gelijk dat je het uithaalt als het niet naar je zin, je blijft er anders altijd tegen aan hikken.
    En gisteren... aten wij ook erwtensoep, heerlijk met dit weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel goed dat je het blok 'verbeterd' hebt; zo is het een mooi geheel geworden! Wat een prachtige stofjes zijn dit toch; dan is het extra fijn om mee te werken, hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zo! En erwtensoep ...briljant idee!!!! Hier is het sinds vandaag weer warm, gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed, dat je het uitgehaald hebt, veel mooier zo.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben trots op je...hartstikke goed gedaan!
    PS: Bij mij gaat ook regelmatig wat fout,hoe vaak ik niet achteruitborduur...;-)

    BeantwoordenVerwijderen

I love messages, thank you very much for your reply. I am very sorry that I had to put the Word-verification on. I got too much spam-reactions. If you despite this extra thing respond, I will be extra grateful.

I houd van jullie reacties. Helaas heb ik de woord-verificatie aan moeten zetten. Er kwamen te veel spam-berichten binnen. Dus als je ondanks dat tóch reageert, ben ik je extra dankbaar.